Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har gått över mer till att bara visa tid och så den "blippar" den till och visar mellantider varje km.
Ska jag springa ett lopp blir det distans i stället.
Plusen blir endast på känsla 🙂

"Jag skulle vilja ha ett släpande medelvärde över senaste 200m istället"

Det får man om man småsneglar på det i övrigt värdelösa momentantempot sisådär var 50-100:e meter 😉

Jag skulle vilja ha en kurs hur man använder en Garmin 205:a vad anbelangar alla dess funktioner. Sen tror jag bara att jag vill åt den där löpta-kilometrar funktionen plus då tiden typ......Börjar bli gammal?!!??

Du behöver ingen 205:a. Räcker med ditt armbandsur jämte ett väldigt väldigt väldigt långt måttband 😉

Angående "släpande medelvärde" på det "värdelösa momentantempot" så tycker iaf jag att det blir hyfsat "oflaxigt" på min klock-j*vel (205:a) så länge man ställer upp Pace Smoothing på More eller Most.
Det blir väl någon sorts släpande medelvärde på längre

Jo, det är nog riktigt.
Jag har för det mesta "öppna landskap"..

Momentantempo, puls, sträcka (XT310)

Tempovisningen funkar bra på sommaren när jag har fotpod, men är ganska värdelös på vintern när den går på GPS (Icebug utan plats för pod). Å andra sidan halkar man så mycket på vintern så pulsen känns mer relevant då

Valet föll alltså på en Garmin 310 xt då jag varit nöjd med 205:an! Men jag har en fundering! på min 205 går jag bara in på inställningar och väljer mellan löpning, cykel och övrigt ! Dessa kategorier går inte välja mellan på denna. Hade konfigurerat klar

Björn

När du startat klockan så håller du in mode knappen några sekunder.
Sedan är det bara att välja sport med pilarna upp & ner.

/M

Aha! Tack!