Quote from Guest on 28 March 2011, 09:50Sprang Premiärmilen igår och ställde in min Virtuella kompis i Garmin på 48 minuter och hamnade till sist med lite spurt enligt klockan på 47:20. Kände efteråt att jag antagligen utan vidare hade kunnat pressa mig ganska mycket mer och snittpulsen låg bar
Sprang Premiärmilen igår och ställde in min Virtuella kompis i Garmin på 48 minuter och hamnade till sist med lite spurt enligt klockan på 47:20. Kände efteråt att jag antagligen utan vidare hade kunnat pressa mig ganska mycket mer och snittpulsen låg bar
Quote from Funbeat user on 28 March 2011, 10:00😀
Jag tänkte samma sak igår. Jag blev omsprungen av krokiga, flåsande, rosslande personer.
Hur i hela fridens namn klarade de att pressa sig så??
Själv hade jag lätt andning, snäppet över "prat-tempo" men kände att om jag ökar så blir det TUNGT. Men H
😀
Jag tänkte samma sak igår. Jag blev omsprungen av krokiga, flåsande, rosslande personer.
Hur i hela fridens namn klarade de att pressa sig så??
Själv hade jag lätt andning, snäppet över "prat-tempo" men kände att om jag ökar så blir det TUNGT. Men H
Quote from Funbeat user on 28 March 2011, 10:06Att löpa handlar om att pressa sig och det gör jävligt ont.
Alla som springer på toppen av sin förmåga pressar sin kropp till det yttersta. oavsett om du gör låga 30 eller höga 40 på milen.
Att löpa handlar om att pressa sig och det gör jävligt ont.
Alla som springer på toppen av sin förmåga pressar sin kropp till det yttersta. oavsett om du gör låga 30 eller höga 40 på milen.
Quote from Funbeat user on 28 March 2011, 10:12Kan såklart bara svara för mig själv, men jag sprang kvartsmara igår (Marsloppet i Karlshamn) och det kändes som om jag sprang över min förmåga, alltså missförstå mig inte nu men jag var riktigt j**la trött när jag kom i mål. Bestämde mig för att hålla br
Kan såklart bara svara för mig själv, men jag sprang kvartsmara igår (Marsloppet i Karlshamn) och det kändes som om jag sprang över min förmåga, alltså missförstå mig inte nu men jag var riktigt j**la trött när jag kom i mål. Bestämde mig för att hålla br
Quote from Funbeat user on 28 March 2011, 10:13Jag är verkligen ingen expert och har ingen större koll 🙂 men vill ändå ge en reflektion från ett lopp (13.2km) som jag sprang i lördags. Det var det första loppet på typ 2 år.
Testade att spinga (med mina mått mätt) ganska "jäkla" hårt från början med
Jag är verkligen ingen expert och har ingen större koll 🙂 men vill ändå ge en reflektion från ett lopp (13.2km) som jag sprang i lördags. Det var det första loppet på typ 2 år.
Testade att spinga (med mina mått mätt) ganska "jäkla" hårt från början med
Quote from Funbeat user on 28 March 2011, 12:09Är man tävlingsmänniska så kan man pressa sig mer på tävling än på träning.
Det där med flås är ingen värdemätare. Jag har sprungit flera lopp på varvbana. Då lär man sig snart att känna igen folk på flåset. Flera gånger har jag tänkt att den där persone
Är man tävlingsmänniska så kan man pressa sig mer på tävling än på träning.
Det där med flås är ingen värdemätare. Jag har sprungit flera lopp på varvbana. Då lär man sig snart att känna igen folk på flåset. Flera gånger har jag tänkt att den där persone
Quote from Funbeat user on 28 March 2011, 12:50Zatopek var ganska rask.
Zatopek var ganska rask.
Quote from Funbeat user on 28 March 2011, 13:06Sprang mitt första lopp igår, Premiärmilen på 47,49. Har som bäst tidigare maxat på runt 50 min. Har sedan Julafton kört med pulsklocka och fick ut den högsta maxpulsen jag haft under ett pass någonsin.
196 bpm max
189 bpm medelTycker jag kunde tagit
Sprang mitt första lopp igår, Premiärmilen på 47,49. Har som bäst tidigare maxat på runt 50 min. Har sedan Julafton kört med pulsklocka och fick ut den högsta maxpulsen jag haft under ett pass någonsin.
196 bpm max
189 bpm medel
Tycker jag kunde tagit
Quote from Funbeat user on 28 March 2011, 13:18Det där med tung eller lätt andning är inte en värdig värdemätare.
Ej heller tyngden av stegets landning.
Springer man varvlopp som Mikael så blir man definitivt inte klok på vad som är optimalt.
Det verkar vara väldigt personligt är väl så nära man ka
Det där med tung eller lätt andning är inte en värdig värdemätare.
Ej heller tyngden av stegets landning.
Springer man varvlopp som Mikael så blir man definitivt inte klok på vad som är optimalt.
Det verkar vara väldigt personligt är väl så nära man ka
Quote from Funbeat user on 28 March 2011, 13:25Sprang oxå igår och jag tycker att jag frustar på ganska mycket.
Tror mig ha en låg andingsfrekvens då min subjektiva förnimmelse är att jag andas stora tag "långt ner i magen" (bästa förklaringen)
det är lättast så för mig, att flämta blir bara andnöd i
Sprang oxå igår och jag tycker att jag frustar på ganska mycket.
Tror mig ha en låg andingsfrekvens då min subjektiva förnimmelse är att jag andas stora tag "långt ner i magen" (bästa förklaringen)
det är lättast så för mig, att flämta blir bara andnöd i