Quote from Guest on 31 January 2007, 13:08Jag ska cykla VR för första gången iår. Tränar inte så mycket cykling men cyklar tillvardags varje dag i stort sett. Drar barn (kärra+barn=40kg) i cykelkärra bakom till och från dagis så mina ben har blivit mycket starkare.
Jag har nu börjat träna lite p
Jag ska cykla VR för första gången iår. Tränar inte så mycket cykling men cyklar tillvardags varje dag i stort sett. Drar barn (kärra+barn=40kg) i cykelkärra bakom till och från dagis så mina ben har blivit mycket starkare.
Jag har nu börjat träna lite p
Quote from Fredrik Närenfors on 31 January 2007, 13:18Spin på du.
Det kommer att underlätta när du sen kör igång till våren.
Om du kan få till 100 mil de senaste tre månaderna före VR.
Om du kan cykla uppemot 10 mila rundor en gång i veckan de sista 5-6 veckorna före VRSå kommer du att klara det galant. De
Spin på du.
Det kommer att underlätta när du sen kör igång till våren.
Om du kan få till 100 mil de senaste tre månaderna före VR.
Om du kan cykla uppemot 10 mila rundor en gång i veckan de sista 5-6 veckorna före VR
Så kommer du att klara det galant. De
Quote from Funbeat user on 31 January 2007, 13:44Hej absolut ger spinning bra träning inför vättenrundan, kör spinning själv en gång i veckan övrig tid sitter jag på trainer under den här årstiden och det har funkat bra för mig. Bäst träning blir det om du kör intervall 5x2minuter träna det minst två da
Hej absolut ger spinning bra träning inför vättenrundan, kör spinning själv en gång i veckan övrig tid sitter jag på trainer under den här årstiden och det har funkat bra för mig. Bäst träning blir det om du kör intervall 5x2minuter träna det minst två da
Quote from Fredrik Närenfors on 31 January 2007, 14:50Hehe. Och hur hade du tänkt dig att man ska träna distans på en trainer eller spinningcykel. Definitionen av distansträning är typ minimum 3 timmar. Annars är det inte distans bara för att man tränar lågintensivt. Lågintensivt cyklande i en timme är bra o
Hehe. Och hur hade du tänkt dig att man ska träna distans på en trainer eller spinningcykel. Definitionen av distansträning är typ minimum 3 timmar. Annars är det inte distans bara för att man tränar lågintensivt. Lågintensivt cyklande i en timme är bra o
Quote from Funbeat user on 31 January 2007, 16:01Per,
Det är ju intressant det du skriver.
Men att säga att man inte har nytta av en viss typ av träning på VR kan ju vara en del vilseledande. Man kan ju exempelvis se det så att om man har en bra attackstyrka så orkar man trycka på lite extra för att hä
Per,
Det är ju intressant det du skriver.
Men att säga att man inte har nytta av en viss typ av träning på VR kan ju vara en del vilseledande. Man kan ju exempelvis se det så att om man har en bra attackstyrka så orkar man trycka på lite extra för att hä
Quote from Fredrik Närenfors on 31 January 2007, 16:34Mattias
Visst har man nytta av all träning. Jag försökte nog bara lägga upp en prio ordning.
Lyllis dig som klarar att sitta på en traienr så länge. Har nog aldrig fixat mer än 90 minuter. Spinning går bättre om man hamnar på en sk långspinning.
Mattias
Visst har man nytta av all träning. Jag försökte nog bara lägga upp en prio ordning.
Lyllis dig som klarar att sitta på en traienr så länge. Har nog aldrig fixat mer än 90 minuter. Spinning går bättre om man hamnar på en sk långspinning.
Quote from Funbeat user on 31 January 2007, 17:08Hur nära kan man köra ett långpass som genrep inför VR?
Jag ska köra HalvVättern, 15 mil den 10;e. Och så går det ett lopp den 6:e där man kan välja 13 eller 7 mil. Vilket skulle ni rekommendera? Eller är det för nära att köra ett långpass, och bara vila
Hur nära kan man köra ett långpass som genrep inför VR?
Jag ska köra HalvVättern, 15 mil den 10;e. Och så går det ett lopp den 6:e där man kan välja 13 eller 7 mil. Vilket skulle ni rekommendera? Eller är det för nära att köra ett långpass, och bara vila
Quote from Christian Wahlberg on 31 January 2007, 17:15Det beror lite på hur din övriga plan ser ut. Om du är i full gång med >10 mils rundor varje vecka regelbundet & i god tid innan så funkar det. Om du inte kommit upp i dom sträckorna innan så blir det kanske i tuffaste laget.
Det beror lite på hur din övriga plan ser ut. Om du är i full gång med >10 mils rundor varje vecka regelbundet & i god tid innan så funkar det. Om du inte kommit upp i dom sträckorna innan så blir det kanske i tuffaste laget.
Quote from ellen olsson on 31 January 2007, 18:59> Lyllis dig som klarar att sitta på en traienr så länge. Har nog aldrig fixat mer än 90 minuter. Spinning går bättre om man hamnar på en sk långspinning.
Jag har klarat drygt två timmar men sedan spolades jag iväg av all svett... (#)
> Lyllis dig som klarar att sitta på en traienr så länge. Har nog aldrig fixat mer än 90 minuter. Spinning går bättre om man hamnar på en sk långspinning.
Jag har klarat drygt två timmar men sedan spolades jag iväg av all svett... (#)
Quote from Funbeat user on 31 January 2007, 22:22Ang att få till längre pass inför VR: Man kan skapa ett mål här på FB om att t ex klara minst 50/70/100 mil långa pass innan VR, t ex sådana som är minst 50 km. Har funkat jättebra för mig och är en sporre för att inte bara gneta fram och tillbaks till jo
Ang att få till längre pass inför VR: Man kan skapa ett mål här på FB om att t ex klara minst 50/70/100 mil långa pass innan VR, t ex sådana som är minst 50 km. Har funkat jättebra för mig och är en sporre för att inte bara gneta fram och tillbaks till jo