Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur mycket träning ger spinning i …
You need to log in to create posts and topics.

Med risk för att det här inte är exakt det svaret du vill höra: den här helgen råkar det faktiskt vara helt suveränt väder för utomhuscykling i Skåne. Klarblå himmel och 6-7 plus igår! Så för det första går det alldeles utmärkt att köra landsväg just nu (

Tack Per!

Du är en hjälte. Tror faktskt jag ska investera i en sådan och ge mig ut i vardagsrummet!

Creutz

Visst kan man cykla racer i Skåne nu, det har jag gjort hela vintern, (med en eller möjligtvis två helgers uppehåll när det hade snöat och det blev lite is på gatorna).

Annars är blåst och regn bara härdande. Då kommer du att tycka att VR är en baggis, ä

Så sant som det är sagt, men jag ären man FULL av ursäkter - bra som dåliga. Faktum är att jag köpte mig en trainer och körde "fyra mil" (enligt mätaren), och det hade jag ALDRIG gjort utomhus denna tid på året. Är faktiskt ganska nöjd då det är första gå

Det är bra Kristoffer, det viktiga är att man tränar och inte hur. Har själv funderat på att köpa trainer, jag antar att det blir när vintern blir som förra vintern i Skåne (har fortfarande skräckkänslor när jag tänker tillbaka på hur sent det dröjde innn

Sandra (och även Creutz)
Förutom allt som ha sagts skulle jag vilja påpeka en sak (eller tre saker). Tänk över på de tre ställen där kroppen har kontakt med cykeln.
Rumpan, händerna, fötterna.
Det kan aldrig vara fel att ta den cykel du ska köra VR på til

Bra Kristoffer. Då får rumpan chans att formas efter sadeln så slipper du lida av den biten i alla fall.

Hej Kristoffer, skaffa dig en trainer och kör några pass i veckan, minst två av passen ska du köra intervall, använd samma racer som du cyklar på utomhus men byt däck eftersom däck slits väldigt hårt på trainer, finns även speciella trainer däck som du k

Tack alla för bra svar - och jag lovar att hålla mig borta från trosorna Gary...
🙂

Creutz

"och jag lovar att hålla mig borta från trosorna Gary"

Vänta lite nu. Vissa råd är sämre än andra och du lär knappast tappa testosteronnivån bara för att du köpt en trainer.
Glöm den där stolliga engelsmannen 😉 och använd trosjakten som renodlad intetr