Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur mycket träning ger spinning i …
You need to log in to create posts and topics.

Per: Jag har alltid kört så och jag vet att distansträning är minst tre timmar, det är hur enkelt som helst att köra det kolla på tv eller film under tiden du cyklar så är det inga problem, intervallen är också bra som jag kör, det har alltid funkat för m

En sak till intervall pass ska alltid ligga mellan 1h till 1 1/2 timme och jag menar att jag kör 5minuter hårt och två minuter vila under den tiden om det nu missuppfattades vad jag menade.

Då missuppfattade jag dig Henrik.
Jag utläste ditt inlägg som att du menade att man kunde träna distans på ett 45-60 minuters spinningpass.
Samt att 5*2 betydde 5 intervall á 2 minuters längd.

Inte en siffra rätt mao 🙂
Med 5 minuters intervaller så an

Igår när jag körde spinning så satt jag ner med tungt motstånd när de andra stod o jobbade. Är det bättre träning för mig inför VR? Det kändes lite så iaf. Det var iaf riktigt jobbigt för låren.

Förmodligen inte.
Dels hade du kunnat kräma på ännu mer motstånd om du hade ställt dig upp.
Dels angrep du den anareobiska motorn och inte den aerobiska när du sitter ned med tung belastning och troligtvis låg kadens.

Men. Ta allt jag säger med en nypa s

Det känns som om man borde kunna detta vid det här laget, men det blir ibland svårt att hitta rätt bland alla trådar...

"Dels angrep du den anareobiska motorn och inte den aerobiska när du sitter ned med tung belastning och troligtvis låg kadens."

Vad ä

Visst vill en cyklist ha även en bra anaerobisk motor, men inte primärt. Bancyklister som kör sprinter på nån minut är intresserade av detta men inte nån som bara vill kunna ta sig runt på VR i första hand.
Som att träna 100-400 meters löpning inför ett m

Ah, got ya.

Så det kan alltså vara bra om man ska köra en tung uppförsbacke?

Haj alla!

Jag har en fråga tille r som är veterner inom cykelsporten. Jag tänker köra min första VR i år, och vill börja cykelträna, med det är lite för blåsigt, regnit i Skåne så här års för att plocka ut sin racer. Jag är inne på att införskaffa mig en

Köp en trainer istället och sätt din befintliga cykel på. Pris från tusenlappen eller mindre och upp till flera tusen om du vill koppla den med lite Virtual Reality också.
Tänk på att bakdäcket slits så använd gärna kasserade däck