Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det sista inlägget poängterar en mycket mycket viktig sakt nämligen att man får hyponatremi om man dricker för mycket. Kroppen svettas genom att transportera ut natrium och med det följer vätska, därför som svett smakar så salt. Dricker man för mycket så

Aha Adam...! Nu djävlar har du avslöjat dig ordentligt....hehe...Nu ska vi bomba din privata med allehanda kverulerande förfrågningar.:D:D;)
Å så det där enda som där står i din så hemliga privata lilla box...! Kan du inte bjuda på en översättning..?????

Jan: Jag planerar att göra några nattlöpningar när vädret/temperaturen börjar bli behagligare. Tanken är att ge mig ut efter middagen på fredagkvällen och springa en bit in i natten. Under Uppsala gick jag genom några faser, men misstänker att det är rena

kjell: JFGI!! 😉

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc -Addams Family Motto We gladly feast on those who would subdue us.

Jag vill tacka för alla kloka inlägg. Kvalitén på råden har varit mycket höga.
Det står nu klart för mig att jag tankade för mycket vätska. Problemet med Stockholm maraton är för mig att det alltid blir så varmt, efter att jag förberett i princip all trän

Ett annat tips om man vill svalka sig men inte dricka är ju att bara skölja munnen och sen spotta ut igen, möjligtvis ta nån klunk för att svalka strupen lite också. Så fick vi ju säga till patienter att göra när de hade vätskerestriktioner p.g.a. njursju

Sikta på 2-2.5 liter under maran. Dricker du mindre så ta huvudsakligen sportdryck för att få i dig energi och mineraler. Dricker du mer så spä ut också med vatten. Kör ev lite värmeträning innan via bastu. Är du riktigt ambitiös så motionera i bastun, me