Quote from Guest on 16 November 2008, 15:54Kanske någon som kan förklara för en glad amatör hur det ligger till med produktion av ett antal watt på cykeln?
När jag kör på trainern visar den mest runt 100 W. Vad ska man tänka på i sin träning?. Ju högre antal watt desto bättre?
Även kadens är jag
Kanske någon som kan förklara för en glad amatör hur det ligger till med produktion av ett antal watt på cykeln?
När jag kör på trainern visar den mest runt 100 W. Vad ska man tänka på i sin träning?. Ju högre antal watt desto bättre?
Även kadens är jag
Quote from Johan Fylke on 16 November 2008, 16:04högre watt behöver absolut inte betyda bättre träning för dig däremot kan du lära dig att träna smartare.fördelen med watt jämfört med puls är att ex 100 watt alltid är 100 watt däremot kan plusen variera mycket man kanske har 150 i puls ena passet och 16
högre watt behöver absolut inte betyda bättre träning för dig däremot kan du lära dig att träna smartare.fördelen med watt jämfört med puls är att ex 100 watt alltid är 100 watt däremot kan plusen variera mycket man kanske har 150 i puls ena passet och 16
Quote from Håkan Öhling on 16 November 2008, 21:33100W låter för mig väldigt lågt. Ett sätt att öka är att köra 1 min på hårt (kanske 250-300W) och sen 4 min lösare.
100W låter för mig väldigt lågt. Ett sätt att öka är att köra 1 min på hårt (kanske 250-300W) och sen 4 min lösare.
Quote from Funbeat user on 17 November 2008, 19:35Vad har du för trainer och hur mäts effekten? Jag tror det behövs kallibrering då 100 W är ganska lite.
Vad gäller kadens så rekommenderar jag att du siktar på 90 eller något över. Det känns bra för mig 🙂 Om du håller lägre kadens så kan det vara bra a
Vad har du för trainer och hur mäts effekten? Jag tror det behövs kallibrering då 100 W är ganska lite.
Vad gäller kadens så rekommenderar jag att du siktar på 90 eller något över. Det känns bra för mig 🙂 Om du håller lägre kadens så kan det vara bra a
Quote from Funbeat user on 17 November 2008, 19:39Håller du inte samma puls uppför backen = intervall.
Håller du inte samma puls uppför backen = intervall.
Quote from Funbeat user on 17 November 2008, 19:57Jag håller inte samma puls uppför backen...jag håller samma hastighet 🙂
Nä, det gör jag inte. Men jag håller inte samma puls i backarna. När det blir tungt så låter jag pulsen gå upp alldeles under mjölksyratröskeln. Jag har funnit att detta funkar bra
Jag håller inte samma puls uppför backen...jag håller samma hastighet 🙂
Nä, det gör jag inte. Men jag håller inte samma puls i backarna. När det blir tungt så låter jag pulsen gå upp alldeles under mjölksyratröskeln. Jag har funnit att detta funkar bra
Quote from Håkan Öhling on 18 November 2008, 09:44Varför kör du inte precis under mjölksyratröskeln hela tiden?
Varför kör du inte precis under mjölksyratröskeln hela tiden?
Quote from Funbeat user on 18 November 2008, 09:51OBLA-träning under fyra-fem timmar är inte optimalt som fettförbränningsträning.
OBLA-träning under fyra-fem timmar är inte optimalt som fettförbränningsträning.
Quote from Funbeat user on 18 November 2008, 12:53Torbjörn, jag är motionär och vill kunna idrotta varje dag. Jag tävlar inte utan vill ha skoj när jag tränar.
För att sätta siffror på vad jag menar: min vilopuls är 44 och min mjölksyratröskel inträder ungefär vid 153-155. Maxpuls vet jag inte (ej uppmä
Torbjörn, jag är motionär och vill kunna idrotta varje dag. Jag tävlar inte utan vill ha skoj när jag tränar.
För att sätta siffror på vad jag menar: min vilopuls är 44 och min mjölksyratröskel inträder ungefär vid 153-155. Maxpuls vet jag inte (ej uppmä
Quote from Håkan Öhling on 19 November 2008, 22:43Håller med om att man ska optimera träningen mot de pass som är mest roliga. I längden är det dessa som gör en bättre! Själv brukar jag ligga på strax över 100 när jag cyklar långpass. Det brukar ändå kännas jobbigt... Uppmätt tröskel 139 och max kanske 1
Håller med om att man ska optimera träningen mot de pass som är mest roliga. I längden är det dessa som gör en bättre! Själv brukar jag ligga på strax över 100 när jag cyklar långpass. Det brukar ändå kännas jobbigt... Uppmätt tröskel 139 och max kanske 1