Quote from Funbeat user on 30 October 2009, 20:53Själv är jag 7 år gammal isf 🙂
Själv är jag 7 år gammal isf 🙂
Quote from Funbeat user on 30 October 2009, 21:18Det är viktigt att välja rätt föräldrar!! Kvinnor har normalt en högre puls låt oss säga att du är född med en maxpuls på ca 230, (bra val av föräldrar). Då bör du ha en maxpuls på 205 och vid 90% = mjölksyreträning bör du ligga på ca 185 i puls. För du ä
Det är viktigt att välja rätt föräldrar!! Kvinnor har normalt en högre puls låt oss säga att du är född med en maxpuls på ca 230, (bra val av föräldrar). Då bör du ha en maxpuls på 205 och vid 90% = mjölksyreträning bör du ligga på ca 185 i puls. För du ä
Quote from Funbeat user on 30 October 2009, 21:21Hej Tommy.
"Daniel, ursäkta men om din maxpuls överstiger 191 är du ett vetenskapligt fenomen eller med dina 202 skulle du vara 23 år istället för 34....ha dé"
Nu förstår jag inte varför han skulle vara ett vetenskapligt fenomen. Är det bara för att han
Hej Tommy.
"Daniel, ursäkta men om din maxpuls överstiger 191 är du ett vetenskapligt fenomen eller med dina 202 skulle du vara 23 år istället för 34....ha dé"
Nu förstår jag inte varför han skulle vara ett vetenskapligt fenomen. Är det bara för att han
Quote from Lena O on 30 October 2009, 21:29Är 164 så lågt egentligen?
enligt modellen 220 minus ålder skulle jag ha 174. Det rör sig om 10 slag 😉
Är 164 så lågt egentligen?
enligt modellen 220 minus ålder skulle jag ha 174. Det rör sig om 10 slag 😉
Quote from Funbeat user on 30 October 2009, 21:35Hej Gazzah.
Nja det vet jag inte om det är. Du är på ena sidan och jag på andra sidan om normalfördelningskurvan. Men vi är nog "friska" båda två, tror jag. Och vi får ett medelvärde på ca 180 och det är väl ok det också, tycker jag.
Vänligen
P.
Hej Gazzah.
Nja det vet jag inte om det är. Du är på ena sidan och jag på andra sidan om normalfördelningskurvan. Men vi är nog "friska" båda två, tror jag. Och vi får ett medelvärde på ca 180 och det är väl ok det också, tycker jag.
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 30 October 2009, 21:46Tommy,
Jo det stämmer att jag är 25. Men 205 i puls är för mig snarare regel än undantag vid mjölksyraträning, både cykel och löpning. Har också sprungit en halvmara med puls över 200 större delen av loppet.Trots detta har jag inte gjort några anmärknin
Tommy,
Jo det stämmer att jag är 25. Men 205 i puls är för mig snarare regel än undantag vid mjölksyraträning, både cykel och löpning. Har också sprungit en halvmara med puls över 200 större delen av loppet.
Trots detta har jag inte gjort några anmärknin
Quote from Funbeat user on 30 October 2009, 22:38Var på Aktivitus häromdagen, (polarn som var med som fyller 40 i Januari) hade
205 i maxpuls, tydligen ganska ovanligt;)
betyder inget i o f s, men det förekommer.
Var på Aktivitus häromdagen, (polarn som var med som fyller 40 i Januari) hade
205 i maxpuls, tydligen ganska ovanligt;)
betyder inget i o f s, men det förekommer.
Quote from Funbeat user on 31 October 2009, 07:26http://www.isegran.com/jogging/maf.htm
Aerob maxpuls. Vad tycks om detta?
http://www.isegran.com/jogging/maf.htm
Aerob maxpuls. Vad tycks om detta?
Quote from Funbeat user on 31 October 2009, 07:50Hur vet man att formeln passar?
Hur vet man att formeln passar?
Quote from Funbeat user on 31 October 2009, 08:12om alla formler tycker jag illa eftersom dom bara gissar min maxpuls mer eller mindre bra med utgångspunkt från felaktiga utgångspunkten att vi alla är lika och föds med 230 eller 220 eller nåt sånt i puls som sen minskar med 1 per levnadsår och jag först
om alla formler tycker jag illa eftersom dom bara gissar min maxpuls mer eller mindre bra med utgångspunkt från felaktiga utgångspunkten att vi alla är lika och föds med 230 eller 220 eller nåt sånt i puls som sen minskar med 1 per levnadsår och jag först