Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur ofta byter ni hjälm?
You need to log in to create posts and topics.

Jag tänkte köpa nya kuddar till min hjälm, och expediten frågade hur gammal hjälmen är. Jag insåg att jag faktiskt inte hade en aning. Hur ofta bör man byta hjälm? Hur ofta byter ni? Hjälmtillverkarna verkar förorda vart femte år och ntf vart tionde år.

När den gamla är tillräckligt sunkig, eller om den har råkat ut för en kraftigare smäll. Jag köpte en ny på rea i höstas. Den gamla tror jag var ifrån 95-96 eller så, så jag gör väl fel...

Jag byter hjälm varje år,, passar på när de e rea

billig livförsäkring!

Jag köpte en ny i veckan. Den gamla köpte jag i september 2004, och den ser inte så fräsch ut längre, så det var änna dags för en ny. Har inte orkat justera in remmarna än bara, så den gamla får tjänstgöra några gånger till.

Oftare än så tycker jag känns

Utan att ha några som helst belägg för detta, men jag skulle kunna tänka mig att även fukten kan komma att påverka rätt mycket, drar åt sig frukt och sväller och spricker lite för varje gång.
Å andra sidan, om branschen säger att det duger att byta ca. va

Jag tycker inte om att testa och konstatera att hjälmen skulle ha varit bytt förra året.

Nån som kan tipsa om en bra hjälm till en vettig penning?

http://cykelcity.jetshop.se/limar-ultralight--p-1387-c-314.aspx
Med utbytesgaranti.

Prioritera vettig passform före vettig penning. Tror nog ditt liv är värt mer än att spara några hundralappar.