Quote from Funbeat user on 17 June 2009, 07:28Jag är glad om jag får 500km ur mina skor, sen brukar de vara helt utslitna på undersidan.
Att skor skulle stumna snabbare än ett år / 1000km låter som dåliga skor tycker jag.
Jag är glad om jag får 500km ur mina skor, sen brukar de vara helt utslitna på undersidan.
Att skor skulle stumna snabbare än ett år / 1000km låter som dåliga skor tycker jag.
Quote from Funbeat user on 21 June 2009, 00:25Vad jag har hört så är det max ett år eller max 1000 km som gäller.
Men det beror väl mcyket på förutsättningarna som t.ex. kroppsvikt, löpstil, löpunderlag osv....
Jag försöker i alla fall att köpa nya en gång om året, minst.
Vad jag har hört så är det max ett år eller max 1000 km som gäller.
Men det beror väl mcyket på förutsättningarna som t.ex. kroppsvikt, löpstil, löpunderlag osv....
Jag försöker i alla fall att köpa nya en gång om året, minst.
Quote from Funbeat user on 21 June 2009, 13:35För en generation sedan sprang man med lädersula utan att bli skadad, så jag tror nog att en normallöpare kan springa i riktigt gamla skor så länge de åldras jämnt - dvs ingen viss del av skon ger upp totalt. Har ett par 20 år gamla Adidas i källare som f
För en generation sedan sprang man med lädersula utan att bli skadad, så jag tror nog att en normallöpare kan springa i riktigt gamla skor så länge de åldras jämnt - dvs ingen viss del av skon ger upp totalt. Har ett par 20 år gamla Adidas i källare som f
Quote from Funbeat user on 21 June 2009, 14:10Jag springer med 10 år gamla rea-Ascis. Den enda funktionshinder jag har att klaga på är att sulan börjar bli väl blank.
Jag springer med 10 år gamla rea-Ascis. Den enda funktionshinder jag har att klaga på är att sulan börjar bli väl blank.
Quote from Fredric Lagerström on 21 June 2009, 15:25Ha ha.
Jag har ett par Reebok (som jag har när jag tar in ved tex) Bara tre år gamla. Fint mönster på sulan fortfarande.Du kan få köpa dom till ett bra pris Arrakk. 😉
Ha ha.
Jag har ett par Reebok (som jag har när jag tar in ved tex) Bara tre år gamla. Fint mönster på sulan fortfarande.
Du kan få köpa dom till ett bra pris Arrakk. 😉
Quote from Funbeat user on 21 June 2009, 15:37Erbjudandet låter frestande, men jag har faktiskt nyköpta skor också. Törs dock ej börja använda dem på allvar ännu. Måste springa in dem gradvis. Tänkte mig ungefär var 140:e runda.
Erbjudandet låter frestande, men jag har faktiskt nyköpta skor också. Törs dock ej börja använda dem på allvar ännu. Måste springa in dem gradvis. Tänkte mig ungefär var 140:e runda.
Quote from Funbeat user on 21 June 2009, 17:01Anders, "För en generation sedan sprang man med lädersula utan att bli skadad". Jag var med på den tiden och nog tusan var folk skadade då med. Jag hade stora problem med benhinnorna när jag tränade på asfalt. Kanske därför, undermåliga skor, som min gene
Anders, "För en generation sedan sprang man med lädersula utan att bli skadad". Jag var med på den tiden och nog tusan var folk skadade då med. Jag hade stora problem med benhinnorna när jag tränade på asfalt. Kanske därför, undermåliga skor, som min gene
Quote from Funbeat user on 21 June 2009, 20:21Visst var det så- man sprang inte gärna asfalt med de skor som fanns innan Karhu kom med sina väldämpade knall-orangea monster sådär 1976. Men folk sprang en j-a massa mil löpspår utan att gå sönder. Jämför man Sverigebästa på maraton med idag ser man att
Visst var det så- man sprang inte gärna asfalt med de skor som fanns innan Karhu kom med sina väldämpade knall-orangea monster sådär 1976. Men folk sprang en j-a massa mil löpspår utan att gå sönder. Jämför man Sverigebästa på maraton med idag ser man att
Quote from Funbeat user on 21 June 2009, 20:28Å aj i hjärtat Vilken backflash.
BILD:http://modculture.typepad.com/photos/uncategorized/karhu.jpg
Å aj i hjärtat Vilken backflash.
BILD:http://modculture.typepad.com/photos/uncategorized/karhu.jpg
Quote from Funbeat user on 21 June 2009, 20:38Jag låg i lumpen 75-76 och då kom Karhuu och ett annat märke, som jag köpte, med nya skor. Vilket lyft jämfört med de skor vi fick av försvaret, Tretorn Speed King 10 pack för 100:-.
Edit: 74-75 var det.
Jag låg i lumpen 75-76 och då kom Karhuu och ett annat märke, som jag köpte, med nya skor. Vilket lyft jämfört med de skor vi fick av försvaret, Tretorn Speed King 10 pack för 100:-.
Edit: 74-75 var det.