Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur ofta köpa nya löparskor?
You need to log in to create posts and topics.

Nu hamnar vi off topic här. Gamla lumparhistorier...

Jag minns när Brooks kom på slutet av 70 talet. Det sades då, om jag minns rätt, att dom var särskilt framtagna för Amerikanska löpare "som ju nästan bara sprang på asfalt". Dom blev väldigt populära i min kamratkrets och ville man vara inne så fick man s

Ja jag kör på i samma dojor tills det börjar kännas lite extra i knän å höfter plus övrigt...å det tar väl typ 2,5 år ungefärligen.Ja eller att sulan släpper eller dom bara slutar att existera i ett stycke typ..?! Då flyttar jag över fotbäddarna till någr

Det här med Brooksen måste varit tidigt 80-tal nu när jag tänker efter. Dom var blå med gula applikationer.

Jag brukar tvätta mina skor då och då. Det tycker jag man kan göra.

Första generationen Brooks Chariot ... en riktig klassiker. Jag springer oftast i Brooks, de är tillräckligt breda.

Att löpskor blir utslitna efter endast 50 mil låter otroligt. Att kunna skapa så mycket friktion mellan skosula och underlag att sulan slits ned så fort?
I mitt fall skulle det i så fall betyda nya skor efter 1,5-2 månad! I bästa fall kan jag antyda ett s

Krister: Mitt problem är att jag är rörligare i ena sidan som gör att jag drar i ena foten tidigare och då kommer den andra foten lite senare. Detta gör att jag sliter på utsidan där framme på skorna. Jag har fått rehab-övningar för att hjälpa till detta

Karl: Försök få tag i ett nummer av tidningen Kondis och läs artiken som jag nämnde i föregående inlägg.
• Olav Sveen. Patent på løpesko. Av Bjørn Johannessen
http://kondis.no/

Ett liknande lim var väldigt populärt bland löpare i USA i mitten på 70-talet när jag bodde där. Skorna höll inte så länge då, och många friidrottsbanor var nån sorts gummiblandad asfalt som slet rejält. Jag hade en av de tidigaste Nikemodellerna, och lån

Kul att höra så många erfarenheter i tråden! Jag blir mer och mer FB-frällst ju fler trådar jag läser. Första året läste jag inte en enda tråd utan bara loggade min träning. Nu när jag är sjuk stup i kvarten känns det som jag bara läser trådar och inte l