Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur ofta och mycket?
You need to log in to create posts and topics.

Du behöver inte rensa ut dina Kalle Anka pocket.

Om man kör för hårt på de längre passen blir det problem med återhämtningen för att kunna köra tillräckligt hårt på kvalitetspassen.
Detta är välkänt sedan länge men tyvärr är det väldigt få som tar till sig. Att träna för hårt på långa pass är ett av de

Fredrik ett bra tips är ju att anpassa passets längd till intensiteten och vilan efter passet annars riskerar väl alla intensiteter att mer eller mindre hamna i en dödens zon

Bra artikel du länkade till Fredrik, gav mig en del att tänka på.

mitt tänk utan att ha läst artikeln - sparar jag till helgen - och utan att göra anspråk på att sitta inne med sanningen

snabbdistans brukar väl sägas ska vara: 70-80 % av maxpuls 1 till 3 timmar

en % som passar för Fredrik som får ta på sig rollen som

Det David P & Fredrik G säger är nog helt korrekt (har läst liknande i andra undersökningar). Men det som kan vara interesant är var man kan ligga % mässigt som typisk motionär dvs man under den kalla delen av året har 1 timme 3-4 dagar i veckan att avsät

Du missar poängen Leif.
Tanken är att köra hårdare på träning än 85% i alla intervaller och att hålla ned pulsen under distanspassen.

Jag pratar inte om tävling. Där blir det efter vad som händer och sker.

Sedan vet jag om att 80-85% är ofta en "lagom"

min poäng är ju att det finns olika teorier om träning och att man därför inte ska avfärda eller hylla nån som sanning utan lite ödmjukt lägga fram sin egen syn på saken som just sin egen syn på saken. kör du distans och intervall så kör jag distans, snab

sen David så pratade jag inte om din puls under själva tävlingen när du var ung och stark utan din puls under träningen mellan tävlingarna men själva grejen är ju att procenten varierar efter träningsstatus från person till person så vad som är bra för di

Då borde kanske fler titta på sin träning som träning och inte som tävling.
Ju mindre tid till träning desto viktigare att ha struktur i vad man gör på den ringa tid som avsätts.