Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur ofta och mycket?
You need to log in to create posts and topics.

japp! struktur genom att regelbundet testa sig hos Aktivitus, Reck, Livi eller nån annan som kan ge personliga program där % hamnar rätt allt efter träningsstatus och målsättning ligger helt klart i tiden

Finns Polar CS600 Power, SRM eller något annat effektsystem också som går att fundera kring.

Engelfors- Gå med i castor! I våras körde vi tjejträningar fram tills slutet av maj, finns en hel del cyklande tjejer i Östersund, man lär sig mycket nyttigt, framförallt klungkörning och det är ju en stor fördel när du ska ta dig an HV. Och alla orkar hä

Brukar dela in min träning mentalt i tre huvudsakliga delar.

-Intervaller dvs hårda men realativt korta pass bestående av intervaller av olika längd. Intervall puls över 85% av max. Tid 1-2 timmar.

-Distanspass, långa pass med låg puls. Puls 65-75% av m

> Ps. enligt mig så är fart viktigare än tid.

Amen.

att snittet blir mellan 80-85% kan ju innebära ett intervallpass eller hur? maxet ligger utanför denna zon, återhämtningsminuterna ligger utanför denna zon. och jag säger inte att jag sitter och fiser heller för den delen. det är jättejobbigt. no pain no

Nu har ingen pratat om snitt utan jag pratar om i vilket pulsområde "man" kör olika träningsformer. Du får givetvis göra som du vill. Lycka till!

Jag anmärker på att du missuppfattade vad jag tidigare skrev. Att "man" inte tränar i dödszonen eftersom det varken blir hackat eller malet. Vem har sagt att jag tränar där? Bara för att snittet efter passet råkar ligga där. bara simpel matematik.

Du skrev!
>Försöker sedan ligga på 80-85% av max i passen. Ger resultat har jag verkligen märkt. Så med ytterst små självplågar-detaljer i inställningarna kan man nå schyssta resultat... he he

ok jag ger mig. skrev en sak o menade en annan. det gäller visst att hålla sig i skinnet här om man inte vill bli grillad :´(