Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningHur räkna längder?
You need to log in to create posts and topics.

Det är bra att blanda. Köra både ock så du inte lessnar. Ha många serier. Men en serie som du kan ha som referens för hur du utvecklas. Kör den med regelbundna mellanrum.

vi köra 10x100 och ibland 10x200

men 10x200 samma pace kan var jobbig. så vi blanda upp detta lite.

1-3 acc (simma varje 50 snabbare)
4-6 prog 1-3 simma varje 200 snabbare
7-9 hålla a3
10 max

hittade en series hos USMS som är rolig också. jag skriv

Tittade runt lite bland kalendrarna på oss härinne på simtrådarna. Några av oss lägger upp passen rätt detaljerade, ni som behöver tips på bra pass, kolla in där om ni nu inte redan gör det. Mycket förkortningar på vad övningar heter, men ofta rätt så int

Att skriva pass som är roliga, ger bra träning och är varierande är en utmaning. Är jag själv är jag rätt förlåtande för upprepade pass och tråkiga serier, men när jag skriver för vår lilla lilla X-grupp här i Umeå så försöker jag få till lite mer variera

Adrian: Riktigt najs! (t+)

(fast tiderna var lite för snabba för mig ån så länge!)

Per: Jag vill ogärna erkänna det men ju längre fram i tiden desto kortare pass och längre starttider 🙂

(Inser att jag simmade nästan 1000 m mer per pass för fyra år sedan - och det var ändå lite jämfört med tiden då jag simmade "på riktigt". Men simning

d morn kära simmare, ännu en orörd vecka väntar! 🙂

Adrian, coolt. Är simning.nu verkar vara "er" domän, men vet du om nåt bra filarkiv på nätet där grupper kan ha ett mindre filarkiv för simpass mm? Vi letar nämligen efter ett sådant själva, där vi sed

Doman: simning.nu är min privata domän, jag reggade den för en evighet sedan (på den tiden då .se var hårt kontrollerat och .nu var det hetaste). Hade en del planer men det blev aldrig nåt av det, så nu använder jag den mest för vår lilla X-grupp.

Så i

I morse provade jag Pool-Mate Swimming Computer och den funkade fint. Räknade själv ut antal längder m.h.a. simrörelser med armen och uppehåll i
simrörelser för att identifiera en vändning. Fick antal längder, ganomsnittligt antal armtag per längd, hastig

Använd flytmojjarna längs linorna på bassängen 😀 de är ju som en inbyggd kulram!