Quote from Håkan Öhling on 14 October 2009, 14:13Mina längre pass är 6000m med några extrema pass runt jul på 10000m. Så visst rekommenderar jag längre pass. Dessa pass kan se ut som typiskt:
16x50 vila 20 valfritt
Två varv på följande - första varvet sammansatt och andra armar (flytboj mellan benen)
Mina längre pass är 6000m med några extrema pass runt jul på 10000m. Så visst rekommenderar jag längre pass. Dessa pass kan se ut som typiskt:
16x50 vila 20 valfritt
Två varv på följande - första varvet sammansatt och andra armar (flytboj mellan benen)
Quote from Funbeat user on 14 October 2009, 14:29Spännande. Här blir det lättare att se hur du håller räkningen - i fallet 40x100 blir det fortfarande lätt att tappa bort sig nånstans runt 25-30 upprepningar om man inte har tillgång till minutvisare eller kör med fix tidstart på intervallerna (ytterliga
Spännande. Här blir det lättare att se hur du håller räkningen - i fallet 40x100 blir det fortfarande lätt att tappa bort sig nånstans runt 25-30 upprepningar om man inte har tillgång till minutvisare eller kör med fix tidstart på intervallerna (ytterliga
Quote from Elias Engqvist on 14 October 2009, 15:06Det var intressant som sagt. Jag tvivlar inte men är lite förvånad.
Om man tex jämför med marathon-träning (löpning) Det är nog ytterst få som skulle påstå att dom bara kör kilometer-intervaller som träning inför marathon - varför lägger man in pauser i
Det var intressant som sagt. Jag tvivlar inte men är lite förvånad.
Om man tex jämför med marathon-träning (löpning) Det är nog ytterst få som skulle påstå att dom bara kör kilometer-intervaller som träning inför marathon - varför lägger man in pauser i
Quote from Funbeat user on 14 October 2009, 15:12Jo om man då kör 40*100 och ligger på den nivån att man tycker en starttid på t.ex. två minuter är lam så bör man kanske lägga starttiden på 1.50 eller 2.10 istället. Då är det lättare att hålla räkningen eftersom tiden förskjuts tio sekunder på varje hun
Jo om man då kör 40*100 och ligger på den nivån att man tycker en starttid på t.ex. två minuter är lam så bör man kanske lägga starttiden på 1.50 eller 2.10 istället. Då är det lättare att hålla räkningen eftersom tiden förskjuts tio sekunder på varje hun
Quote from Funbeat user on 14 October 2009, 16:46Håller med klockan är ett ypperligt hjälpmedel för att hålla räkningen och den metod jag använder.
Har även sett en del som flyttar t ex sin vattenflaska längs kakelplattorna på bassängkanten och på så sätt håller räkningen. Det är naturligtvis inte varj
Håller med klockan är ett ypperligt hjälpmedel för att hålla räkningen och den metod jag använder.
Har även sett en del som flyttar t ex sin vattenflaska längs kakelplattorna på bassängkanten och på så sätt håller räkningen. Det är naturligtvis inte varj
Quote from Håkan Öhling on 14 October 2009, 16:46Christer, när man simmar intervaller vilar man som du ser väldigt kort tid, kanske 10 sek, trots ganska hög intensitet. Det betyder att pulsen i stort sett ligger kvar (ca 150). Vid löpintervaller blir det väl lätt 1 min vila (jag är ingen löpare). Vad ma
Christer, när man simmar intervaller vilar man som du ser väldigt kort tid, kanske 10 sek, trots ganska hög intensitet. Det betyder att pulsen i stort sett ligger kvar (ca 150). Vid löpintervaller blir det väl lätt 1 min vila (jag är ingen löpare). Vad ma
Quote from Håkan Öhling on 14 October 2009, 16:48Jag måste ändå erkänna att jag också har använt kulram vid ett fåtal tillfällen när vi har kört 100x100. Inte för att det egentligen kanske behövdes utan mer för att det var roligt 🙂
Jag måste ändå erkänna att jag också har använt kulram vid ett fåtal tillfällen när vi har kört 100x100. Inte för att det egentligen kanske behövdes utan mer för att det var roligt 🙂
Quote from Elias Engqvist on 14 October 2009, 17:09Förlåt att jag tjatar men varför vilar man då 10s egentligen?
Förlåt att jag tjatar men varför vilar man då 10s egentligen?
Quote from Funbeat user on 14 October 2009, 17:14Du hinner återhämta dig mycket mer på 10 sek när du simmar än när du springer. Men pulsen sjunker inte så mycket.
Du hinner återhämta dig mycket mer på 10 sek när du simmar än när du springer. Men pulsen sjunker inte så mycket.
Quote from j sollerman on 14 October 2009, 18:14Om man tränar för 3800 meter. Är de bättre att köra tex 5x200 istället för 10x100?
nu blev de lite väl mycket ot..
Om man tränar för 3800 meter. Är de bättre att köra tex 5x200 istället för 10x100?
nu blev de lite väl mycket ot..