Quote from Ellen Lysén on 15 September 2013, 10:13Tack igen, då är jag med på hur man räknar men måste konstatera att det är betydligt enklare med löparkalkylatorn så tack för den!
Tack igen, då är jag med på hur man räknar men måste konstatera att det är betydligt enklare med löparkalkylatorn så tack för den!
Quote from Funbeat user on 15 September 2013, 10:13Riktigt bra exempel som visar dom ingående steg i omvandlingen.
Riktigt bra exempel som visar dom ingående steg i omvandlingen.
Quote from Jonny Persson on 15 September 2013, 10:27Den stora fördelen med att lära sig räkna själv i stället för att använda ett program är att man kan göra det medan man springer. 🙂
Den stora fördelen med att lära sig räkna själv i stället för att använda ett program är att man kan göra det medan man springer. 🙂
Quote from Funbeat user on 15 September 2013, 10:39Detaljerna är också viktiga. 58,54 eller 58:54 eller för den delen 58.54. Det är skillnad. minuter kolon sekunder skriver vi ju oftast. minuter komma (punkt) decimaler är ju då nåt annat. Man får då bråkdelar av minuter på högersidan av decimalkommat.
Nåj
Detaljerna är också viktiga. 58,54 eller 58:54 eller för den delen 58.54. Det är skillnad. minuter kolon sekunder skriver vi ju oftast. minuter komma (punkt) decimaler är ju då nåt annat. Man får då bråkdelar av minuter på högersidan av decimalkommat.
Nåj
Quote from Funbeat user on 15 September 2013, 10:44Oman kan göra den där omräkningen i huvudet (på ett lopp) springer man väl för långsamt? 😉 Jag brukar ha svårt att bara gångra 5:30 med kilometerna 🙂
Oman kan göra den där omräkningen i huvudet (på ett lopp) springer man väl för långsamt? 😉 Jag brukar ha svårt att bara gångra 5:30 med kilometerna 🙂
Quote from Funbeat user on 15 September 2013, 10:45Motionärsräknare?
En sak att notera angående jogg.se-räknarens funktion att räkna ut tider på andra distanser:
Trots att en av förutsättningarna för räknaren är "...förutsatt att din kropp är tränad för distansen", så missar den rejält i registret där j
Motionärsräknare?
En sak att notera angående jogg.se-räknarens funktion att räkna ut tider på andra distanser:
Trots att en av förutsättningarna för räknaren är "...förutsatt att din kropp är tränad för distansen", så missar den rejält i registret där j
Quote from Jonny Persson on 15 September 2013, 11:05@Linda: Jo jag springer för långsamt. 🙂
@Erik: Håller med!
@Linda: Jo jag springer för långsamt. 🙂
@Erik: Håller med!
Quote from Funbeat user on 15 September 2013, 11:34Fördelen med att räkna i huvudet är att under tiden man gör ett antal mer eller mindre krångliga matematiska beräkningar så har man sprungit en eller annan kilometer till utan att man tänkt på det. Så ju sämre man är på att räkna desto lättare är det att
Fördelen med att räkna i huvudet är att under tiden man gör ett antal mer eller mindre krångliga matematiska beräkningar så har man sprungit en eller annan kilometer till utan att man tänkt på det. Så ju sämre man är på att räkna desto lättare är det att
Quote from Ellen Lysén on 15 September 2013, 13:45Finns det inte pulsklockor som kan göra den här beräkningen medan man springer, dvs räkna ut den tänkbara sluttiden utifrån aktuell snitt-tid?
Finns det inte pulsklockor som kan göra den här beräkningen medan man springer, dvs räkna ut den tänkbara sluttiden utifrån aktuell snitt-tid?
Quote from Funbeat user on 15 September 2013, 14:47Suunto Ambit har en sort appar man kan lägga till. Bl.a. såna som gör just det, gissar sluttiden. (Sen gäller det att inte sträckmätningen är för fel, då kan man bli lurad).
Är man bara intresserad av snitt-tiden så kan alla klockor med fotpod eller gps v
Suunto Ambit har en sort appar man kan lägga till. Bl.a. såna som gör just det, gissar sluttiden. (Sen gäller det att inte sträckmätningen är för fel, då kan man bli lurad).
Är man bara intresserad av snitt-tiden så kan alla klockor med fotpod eller gps v