Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur ska du lägga upp din Vätternr …
You need to log in to create posts and topics.

Jag misstänker att VR kommer att slå en rad "rekord" detta år (jämfört med senare år, siffrorna från 70-talet blir svåra att "slå") :
- Färre antal startande än på många år
- Större antal som bryter är på många år
- Färre antal som fullföljer än på mån

Glöm inte punkteringar och vurpor.

Hur stor är risken att de kollar ringklocka? Kan jag skita i den och ändå klara mig?

Jag hade mycket nytta av ringklockan idag när jag cyklade till och från jobbet, men jag har aldrig varit med om att någon har frågat efter ringklocka på VR.

Vad gäller vädret så brukar det aldrig bli riktigt så dåligt som man tror.

Jag tycker att polisen ska ta krafttag mot att så många samlas och bedriver lagtrots.

Skit i ringklockan. När du kör i 30- 35 km/h är det ingen idé att ringa på ringklockan. SKRIK i stället. Och de kollar inte om du har någon ringklocka eller inte. Jag har kört 10 ggr och de har aldrig kollat mej. Ha en bra tur på fre/ lör.

Trådens namn: Hur ska du lägga upp din Vätternrunda?

Tja jag lägger upp den högt upp på en hylla bland övrigt som jag ska ta itu med senare.

Det är först nu som man kan på allvar tänka på hur man ska lägga upp sin VätternRundan.
Allt snack om Sub 8,9,10 saknar betydelse fram till fem dagar innan.

Vill hålla mig varm o torr.

Med utgångspunkt av prognosen nedan från yr.no så är upplägget att cykla så snabbt som möjligt i syfte att minimera regnmängderna man ska få över sig! Kommer bli svårt att hinna till Motala före regnet dock, då jag startar 00:30 och knappast cyklar på 7:3

Gazzah // Vill att du håller mig sällskap! Jag väntar in dig!