Quote from Guest on 18 June 2013, 08:28Hej, nu har jag löp/joggng tränat i 1,5 år , dessförinnan va jag sängliggande i nästan ett år pga graviditet som va hemsk och innan dess va jag rökare . kan detta ha påverkat att jag fortfarande inte kan springa 5 km utan att pausa ett par gånger för att
Hej, nu har jag löp/joggng tränat i 1,5 år , dessförinnan va jag sängliggande i nästan ett år pga graviditet som va hemsk och innan dess va jag rökare . kan detta ha påverkat att jag fortfarande inte kan springa 5 km utan att pausa ett par gånger för att
Quote from Funbeat user on 18 June 2013, 08:38Spring långsammare. Hur fort springer du när du springer?
Spring långsammare. Hur fort springer du när du springer?
Quote from Funbeat user on 18 June 2013, 10:00inte särskildt snabbt ,, mellan 6,40 / km till 6,15/km
inte särskildt snabbt ,, mellan 6,40 / km till 6,15/km
Quote from Funbeat user on 18 June 2013, 10:08eller det är ett snitt på hela rundan/km så när jag springer går det kanske snabbare , snittet dras ju ner lite när jag går
eller det är ett snitt på hela rundan/km så när jag springer går det kanske snabbare , snittet dras ju ner lite när jag går
Quote from Funbeat user on 18 June 2013, 10:22Håller med Magnus. Lär dig springa långsammare så att du allt eftersom orkar längre och längre utan att stanna och gå. Eftersom du har hållt på ett tag så dröjer det nog sen inte så långe innan du orkar hela 5 km.
Håller med Magnus. Lär dig springa långsammare så att du allt eftersom orkar längre och längre utan att stanna och gå. Eftersom du har hållt på ett tag så dröjer det nog sen inte så långe innan du orkar hela 5 km.
Quote from Funbeat user on 18 June 2013, 10:31japp , jag har fått detta förslag tidigare men envis som man är så tittar man ju på tiden hela tiden =/
japp , jag har fått detta förslag tidigare men envis som man är så tittar man ju på tiden hela tiden =/
Quote from Funbeat user on 18 June 2013, 10:37skippa klockan vid nästa runda och kanske även spring med någon annan? Om du inte har klockan så springer du så det känns skönt istället. Om du har någon att prata med så springer du i lugnt takt, tider går fortare när man snackar lite skit och även att n
skippa klockan vid nästa runda och kanske även spring med någon annan? Om du inte har klockan så springer du så det känns skönt istället. Om du har någon att prata med så springer du i lugnt takt, tider går fortare när man snackar lite skit och även att n
Quote from Funbeat user on 18 June 2013, 10:37Fortsätta gärna att titta på klockan, men spring *långsammare* än 6:30/km.
Edit: Eller Pierres variant. 🙂
Fortsätta gärna att titta på klockan, men spring *långsammare* än 6:30/km.
Edit: Eller Pierres variant. 🙂
Quote from Funbeat user on 18 June 2013, 10:41Jag förstår vad du menar med att man gärna kollar klockan och vill att det ska gå snabbt. Men strunta då istället i att kolla hur långt du springer och fokusera på att vara ute och röra dig längre tid. Tänk att det är typ coolare att ha varit ute och trän
Jag förstår vad du menar med att man gärna kollar klockan och vill att det ska gå snabbt. Men strunta då istället i att kolla hur långt du springer och fokusera på att vara ute och röra dig längre tid. Tänk att det är typ coolare att ha varit ute och trän
Quote from Funbeat user on 18 June 2013, 10:41tack för tipsen , ska testa detta idag o se hur det går , man vill ju förbättra sig hela tiden . =)
tack för tipsen , ska testa detta idag o se hur det går , man vill ju förbättra sig hela tiden . =)