Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej, nu har jag löp/joggng tränat i 1,5 år , dessförinnan va jag sängliggande i nästan ett år pga graviditet som va hemsk och innan dess va jag rökare . kan detta ha påverkat att jag fortfarande inte kan springa 5 km utan att pausa ett par gånger för att

Spring långsammare. Hur fort springer du när du springer?

inte särskildt snabbt ,, mellan 6,40 / km till 6,15/km

eller det är ett snitt på hela rundan/km så när jag springer går det kanske snabbare , snittet dras ju ner lite när jag går

Håller med Magnus. Lär dig springa långsammare så att du allt eftersom orkar längre och längre utan att stanna och gå. Eftersom du har hållt på ett tag så dröjer det nog sen inte så långe innan du orkar hela 5 km.

japp , jag har fått detta förslag tidigare men envis som man är så tittar man ju på tiden hela tiden =/

skippa klockan vid nästa runda och kanske även spring med någon annan? Om du inte har klockan så springer du så det känns skönt istället. Om du har någon att prata med så springer du i lugnt takt, tider går fortare när man snackar lite skit och även att n

Fortsätta gärna att titta på klockan, men spring *långsammare* än 6:30/km.

Edit: Eller Pierres variant. 🙂

Jag förstår vad du menar med att man gärna kollar klockan och vill att det ska gå snabbt. Men strunta då istället i att kolla hur långt du springer och fokusera på att vara ute och röra dig längre tid. Tänk att det är typ coolare att ha varit ute och trän

tack för tipsen , ska testa detta idag o se hur det går , man vill ju förbättra sig hela tiden . =)