Quote from Guest on 16 May 2013, 10:36Hej på er alla där ute, jag skulle vilja ha lite tips/råd av er på hur man skall lägga upp loppet (Stockholm Maraton) nu om några veckor.
Jag har följt träningsprogramet (Maran på 4tim) som finns här ganska noga. Tycker att jag är bra tränad efter alla m
Hej på er alla där ute, jag skulle vilja ha lite tips/råd av er på hur man skall lägga upp loppet (Stockholm Maraton) nu om några veckor.
Jag har följt träningsprogramet (Maran på 4tim) som finns här ganska noga. Tycker att jag är bra tränad efter alla m
Quote from Funbeat user on 16 May 2013, 10:46Med den farten på träningspassen skall det väl inte vara något problem att gå under 4 timmar? Förutsatt att du gjort dina långpass ordentligt, och det verkar du ha gjort ju.
Med den farten på träningspassen skall det väl inte vara något problem att gå under 4 timmar? Förutsatt att du gjort dina långpass ordentligt, och det verkar du ha gjort ju.
Quote from Funbeat user on 16 May 2013, 10:55Ja om du tänker hålla 5,08 i snitt indikerar det ju snarare en sluttid på runt 3.37? Det är ju en viss skillnad på det och 4 timmar.
För att gå under 4 timmar (precis) bör du ligga på 5.41 min/km.
Kolla gärna in den här länken:
http://www.marathon.se/me
Ja om du tänker hålla 5,08 i snitt indikerar det ju snarare en sluttid på runt 3.37? Det är ju en viss skillnad på det och 4 timmar.
För att gå under 4 timmar (precis) bör du ligga på 5.41 min/km.
Kolla gärna in den här länken:
http://www.marathon.se/me
Quote from Funbeat user on 16 May 2013, 11:02Sprang du sådär alldeles ensam, med bara den energi och vätska du bar med dig? Då kommer loppet att gå bra.
Under tävlingen finns det gott om ryggar strax framför dig, och till och med farthållare som springer med konstant hastighet. Dessutom får du väts
Sprang du sådär alldeles ensam, med bara den energi och vätska du bar med dig? Då kommer loppet att gå bra.
Under tävlingen finns det gott om ryggar strax framför dig, och till och med farthållare som springer med konstant hastighet. Dessutom får du väts
Quote from Funbeat user on 16 May 2013, 11:03Jag har sprungit 1 maraton och det jag hörde innan var att en mara börja vid 30 km. När jag sprang tänkte jag att nu är det bara ett Hässelbylopp kvar men det var det jobbigaste HL jag upplevt.
Du skriver att du blir trött, är det hela kroppen eller dela
Jag har sprungit 1 maraton och det jag hörde innan var att en mara börja vid 30 km. När jag sprang tänkte jag att nu är det bara ett Hässelbylopp kvar men det var det jobbigaste HL jag upplevt.
Du skriver att du blir trött, är det hela kroppen eller dela
Quote from Funbeat user on 16 May 2013, 12:36Mitt råd hade nog ändå varit att sikta på 3.45. Känns det bra vid 30 så är det så otroligt härligt att kunna öka och få ett positivt flow i sista biten. Det gör dessutom att man går i mål med en positiv känsla mer än om man måste sacka ner p g a att kraft
Mitt råd hade nog ändå varit att sikta på 3.45. Känns det bra vid 30 så är det så otroligt härligt att kunna öka och få ett positivt flow i sista biten. Det gör dessutom att man går i mål med en positiv känsla mer än om man måste sacka ner p g a att kraft
Quote from Funbeat user on 16 May 2013, 12:51Låter skönt att höra era komentarer, då är mitt upplägg inte så dumt tror jag.
Det där med "harar" viste jag inte om. Att dom springer ett angivet tempo, det låter ju bra.Nu är det bara att hålla sig frisk och köra igenom dom sista träningspassen
Låter skönt att höra era komentarer, då är mitt upplägg inte så dumt tror jag.
Det där med "harar" viste jag inte om. Att dom springer ett angivet tempo, det låter ju bra.
Nu är det bara att hålla sig frisk och köra igenom dom sista träningspassen
Quote from Funbeat user on 17 May 2013, 08:06Tycker du är alldeles för defensiv. Med dessa tider på träning skulle jag gå för 3:30 t.o.m.
Inför min första mara 2011 sprang jag långpass 30km i 5:30-tempo och hade inga problem att klara 3:39 (5:13-tempo) på maran. Du kan ju givetvis ha en annan uthål
Tycker du är alldeles för defensiv. Med dessa tider på träning skulle jag gå för 3:30 t.o.m.
Inför min första mara 2011 sprang jag långpass 30km i 5:30-tempo och hade inga problem att klara 3:39 (5:13-tempo) på maran. Du kan ju givetvis ha en annan uthål
Quote from Funbeat user on 17 May 2013, 09:17Du har egentligen rätt där, Peter, och jag har precis samma erfarenhet. Jag sprang min första mara på 3.10 och var inte i närheten av de träningsmängderna. Nu, 20 år senare när man passerat 50 så fixar jag 3.30 på maran trots att man är helt slut efter et
Du har egentligen rätt där, Peter, och jag har precis samma erfarenhet. Jag sprang min första mara på 3.10 och var inte i närheten av de träningsmängderna. Nu, 20 år senare när man passerat 50 så fixar jag 3.30 på maran trots att man är helt slut efter et
Quote from Funbeat user on 17 May 2013, 10:16Så, vad skulle jag våga gå efter för tid? Långpass i 32km har gått i 4:15/k, och längre tempopass på 20km har gått i 4:00/k.
Normal distansfart skulle jag tro är kring 4:40/k.
Målet före vinterträningen var satt till 3h.
Planen var 4:20/k första 20k, s
Så, vad skulle jag våga gå efter för tid? Långpass i 32km har gått i 4:15/k, och längre tempopass på 20km har gått i 4:00/k.
Normal distansfart skulle jag tro är kring 4:40/k.
Målet före vinterträningen var satt till 3h.
Planen var 4:20/k första 20k, s