Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur skulle ni lägga upp loppet?
You need to log in to create posts and topics.

@Micke: Jaha du, 10-12 mil i veckan gör ju onekligen lite skillnad. Marathon är marathon och då kan allt hända (kramp? maghaveri? akut skoskav? fill in the blank?) men utan katastrofer ska ju 3h vara lugnt. Kan du bara hålla ihop konceptet under de sega,

@Tomas: Är mest orolig för maghaveri. Planerar att överdosera imodium lagom till start.

Lycka till - jag tror på dig! 🙂

Fredrik Ohlin - väldigt bra sagt, jag håller med!

Jag tycker du ska fokusera på att ta dig runt. Tiden kan du kapa vid något annat tillfälle. Du vet ännu inte hur du reagerar på att springa under så lång tid och risken är att du klappar igenom totalt om du lägger för hög prioritet på tiden.

Dina träning

Hur mycket har du druckit/ätit under dina långpass? Om du undviker de extremt snabba kilomterarna utan tuggar på i ett rätt jämnt 5:15 tempo så kommer du kanske rent av kunna hålla det runt hela.
Annars lägg dig med 3:45 farthållarna, tror inte du kommer

De visa maratonlöparna säger att ett maratonlopp börjar efter 32km. Det är nog inget problem för TS att springa med 3:45-farthållarna i 30k, men loppet är 42k och det hjälper föga att man är snabb de första 32k om man tappar allt och lite till sista milen

Hur gick det? Vilken taktik valde du? Hur upplevde du sista milen?