Quote from Funbeat user on 17 May 2013, 10:40Micke: Jag misstänker starkt att du är mycket mer erfaren maratonlöpare än mig och troligtvis dessutom tränar bra mycket hårdare än mig men jag skulle ju aldrig orka att köra ett 30+km träningspass i submaratempo. Så översätter jag dina träningstider till
Micke: Jag misstänker starkt att du är mycket mer erfaren maratonlöpare än mig och troligtvis dessutom tränar bra mycket hårdare än mig men jag skulle ju aldrig orka att köra ett 30+km träningspass i submaratempo. Så översätter jag dina träningstider till
Quote from Funbeat user on 17 May 2013, 14:36En faktor som är minst lika viktig som vilken fart man hållit på långpassen är hur många och hur långa de varit. Att jag klarat att hålla exempelvis 4:20-fart på 30k på träning hjälper (i mitt fall, för andra kan det förstås vara annorlunda) inte så mycke
En faktor som är minst lika viktig som vilken fart man hållit på långpassen är hur många och hur långa de varit. Att jag klarat att hålla exempelvis 4:20-fart på 30k på träning hjälper (i mitt fall, för andra kan det förstås vara annorlunda) inte så mycke
Quote from Funbeat user on 17 May 2013, 16:02I och för sig har Tomas helt rätt, men jag tror inte att risken att klappa ihop är jättestor om man känner efter hur man mår under loppet.
Det är naturligtvis alltid en chansning när man vill springa så fort som möjligt utan att kollapsa, men jag tycker
I och för sig har Tomas helt rätt, men jag tror inte att risken att klappa ihop är jättestor om man känner efter hur man mår under loppet.
Det är naturligtvis alltid en chansning när man vill springa så fort som möjligt utan att kollapsa, men jag tycker
Quote from Funbeat user on 17 May 2013, 16:29@Tomas:
Mitt längsta långpass är faktiskt 32 km detta år 🙂 Däremot har jag haft en mångd runt 10-12mil/vecka under våren. Jag hoppas det räddar mig den sista milen.
Jag har tidigare år sprungit mina 3h lugna pass, men då har jag istället inte tålt tävl
@Tomas:
Mitt längsta långpass är faktiskt 32 km detta år 🙂 Däremot har jag haft en mångd runt 10-12mil/vecka under våren. Jag hoppas det räddar mig den sista milen.
Jag har tidigare år sprungit mina 3h lugna pass, men då har jag istället inte tålt tävl
Quote from Funbeat user on 17 May 2013, 19:11@Daniel
de flesta här tycker att du ska vara väldigt offensiv på din första mara.
Men tänk på att den första maran kan man bara springa exakt en gång !
Varför inte njuta av loppet och springa lite defensivt?
Du har tränat jättebra så du kan lägga dig på
@Daniel
de flesta här tycker att du ska vara väldigt offensiv på din första mara.
Men tänk på att den första maran kan man bara springa exakt en gång !
Varför inte njuta av loppet och springa lite defensivt?
Du har tränat jättebra så du kan lägga dig på
Quote from Funbeat user on 17 May 2013, 23:34Förstår inte varför han ska satsa så offensivt. äng med farthållarna som kör på 3:45. Njut av loppet, känn dig stark och sen kommer du rejält under 3:30 nästa gång. Bättre det än att plåga dig och hamna på 3:32 och tycka att livet är pest.Men vi är ju all
Förstår inte varför han ska satsa så offensivt. äng med farthållarna som kör på 3:45. Njut av loppet, känn dig stark och sen kommer du rejält under 3:30 nästa gång. Bättre det än att plåga dig och hamna på 3:32 och tycka att livet är pest.Men vi är ju all
Quote from Funbeat user on 18 May 2013, 19:21Tackar för svaren/tipsen
Nu är det så att mitt stora mål är 4tim men självklart vill man väl springa snabbare om man kan.
Jag tänkte nog försöka följa med 3,30 (haren) först för att känna hur det känns och sedan kanske släppa till 3,45 (haren)
Jag är m
Tackar för svaren/tipsen
Nu är det så att mitt stora mål är 4tim men självklart vill man väl springa snabbare om man kan.
Jag tänkte nog försöka följa med 3,30 (haren) först för att känna hur det känns och sedan kanske släppa till 3,45 (haren)
Jag är m
Quote from Funbeat user on 18 May 2013, 22:57Följ hellre 3:45 haren i 20k och börja plocka ryggar där istället. Alltid skönare mentalt att jaga ikapp och gå om löpare än att vara tvungen att släppa och bli omsprungen resten av loppet. Det mentala spelar en stor roll.
Följ hellre 3:45 haren i 20k och börja plocka ryggar där istället. Alltid skönare mentalt att jaga ikapp och gå om löpare än att vara tvungen att släppa och bli omsprungen resten av loppet. Det mentala spelar en stor roll.
Quote from Funbeat user on 19 May 2013, 21:37Jag sprang i år Manchester Marathon på 3:44:15 och mina träningstider på långpassen var betydligt mer blygsamma än trådskaparens. Jag tror att du kan fixa 3:30-3:35!
Jag sprang i år Manchester Marathon på 3:44:15 och mina träningstider på långpassen var betydligt mer blygsamma än trådskaparens. Jag tror att du kan fixa 3:30-3:35!
Quote from Funbeat user on 21 May 2013, 09:50Jag är med på Mickes och Patriks sida. Gå ut lite konservativt. När du når 30-35km så utropar du "fri fart". Det är superhärligt att kunna springa om folk mot slutet. Man måste alltid kämpa och det kommer göra ont sista milen. Att då ha den mentala hjälpe
Jag är med på Mickes och Patriks sida. Gå ut lite konservativt. När du når 30-35km så utropar du "fri fart". Det är superhärligt att kunna springa om folk mot slutet. Man måste alltid kämpa och det kommer göra ont sista milen. Att då ha den mentala hjälpe