Quote from Guest on 28 November 2012, 14:00Lite kul tankelek.
Hur snabb kan jag bli inom 5 år?
På sträckorna 3km respektive 10km.Min bakgrund:
Jag är en man som började löpträna (efter ca 25 års paus!) år 2011. Löptränade hyfsat i mycket unga år (17-20 år). Sprang väl ca 20-25 mil per månad då.
Lite kul tankelek.
Hur snabb kan jag bli inom 5 år?
På sträckorna 3km respektive 10km.
Min bakgrund:
Jag är en man som började löpträna (efter ca 25 års paus!) år 2011. Löptränade hyfsat i mycket unga år (17-20 år). Sprang väl ca 20-25 mil per månad då.
Quote from Funbeat user on 28 November 2012, 14:10Intressant.
Om jag fortsätter med samma träningsmängd och kvalitet så lär jag inte förbättra mig alls? Utan snarare tappa pga ålder? Jag har ju ändå "bara" tränat 1 år med kvalite och ett år "lufs". Jag borde väl kunna motverka ålderstappet åtminstone?
:-
Intressant.
Om jag fortsätter med samma träningsmängd och kvalitet så lär jag inte förbättra mig alls? Utan snarare tappa pga ålder? Jag har ju ändå "bara" tränat 1 år med kvalite och ett år "lufs". Jag borde väl kunna motverka ålderstappet åtminstone?
:-
Quote from Funbeat user on 28 November 2012, 14:54Jag skulle tro att din ett år gamla volymökning ger effekt framöver, kanske tillräckligt för att motverka åldersfaktorn något år eller två. För att nå lägre tider behöver du nog tänka kvalitet. Minst ett intervallpass löpning per vecka. Något pass på mins
Jag skulle tro att din ett år gamla volymökning ger effekt framöver, kanske tillräckligt för att motverka åldersfaktorn något år eller två. För att nå lägre tider behöver du nog tänka kvalitet. Minst ett intervallpass löpning per vecka. Något pass på mins
Quote from Funbeat user on 29 November 2012, 17:55Kul diskussion med 63:or:-)
Själv har jag inte den gedigna bakgrund ni har - tvärtom. Och är inte heller i närheten av de tider ni nämner ovan. Men finner det högst intressant (och peppande) att se att några gamla gubbdjävlar som jag själv som fortfarand
Kul diskussion med 63:or:-)
Själv har jag inte den gedigna bakgrund ni har - tvärtom. Och är inte heller i närheten av de tider ni nämner ovan. Men finner det högst intressant (och peppande) att se att några gamla gubbdjävlar som jag själv som fortfarand
Quote from Funbeat user on 30 November 2012, 07:28Ja, en ger vi inte upp!
Jörgens sub 40 är imponerande för en 49-åring som bara har tränat några år.
(hv)
Ja, en ger vi inte upp!
Jörgens sub 40 är imponerande för en 49-åring som bara har tränat några år.
(hv)
Quote from Funbeat user on 30 November 2012, 10:49Jag tror också Jörgen att du gjorde 42-43 min på milen för ca 5år sedan. För vad jag vill minnas var vi väl ganska jämna då? Eller var du bättre än mig redan då? I vilket fall som helst så har jag legat kring 42-44 min på milen sedan 2005. Detta ger allts
Jag tror också Jörgen att du gjorde 42-43 min på milen för ca 5år sedan. För vad jag vill minnas var vi väl ganska jämna då? Eller var du bättre än mig redan då? I vilket fall som helst så har jag legat kring 42-44 min på milen sedan 2005. Detta ger allts
Quote from Funbeat user on 30 November 2012, 10:52Verkligen imponerande!
Själv har jag precis lyckats ta mig under 50 minuter (49:58) men siktar ändå på att fortsätta utvecklas. Är lite skadad för tillfället, men ska sedan upp i åtminstone 4-6 mil/vecka framåt våren. Blir maraträning men med målet att ä
Verkligen imponerande!
Själv har jag precis lyckats ta mig under 50 minuter (49:58) men siktar ändå på att fortsätta utvecklas. Är lite skadad för tillfället, men ska sedan upp i åtminstone 4-6 mil/vecka framåt våren. Blir maraträning men med målet att ä
Quote from Funbeat user on 30 November 2012, 10:55Leif - gillar din inställning!
Ska ställa upp i juniorklassen nästa gång… 🙂
Leif - gillar din inställning!
Ska ställa upp i juniorklassen nästa gång… 🙂
Quote from Elias Engqvist on 30 November 2012, 11:16Joakim, jag sprang strax under 50 för 3 år sen - då var jag 61 😉
Joakim, jag sprang strax under 50 för 3 år sen - då var jag 61 😉
Quote from Funbeat user on 30 November 2012, 11:43Leif, ser att du varit med i VSM i Kil.
Söndagar tränar jag med IF Kville. Löpgruppen leds av Eric Persson (SM-brons +45, 100m, 2012) och även en herre vid namn Björn Hellgren (EM-guld +50, 3000m, 2012) brukar deltaga.Tävlat mot någon av dessa oldboys?
Leif, ser att du varit med i VSM i Kil.
Söndagar tränar jag med IF Kville. Löpgruppen leds av Eric Persson (SM-brons +45, 100m, 2012) och även en herre vid namn Björn Hellgren (EM-guld +50, 3000m, 2012) brukar deltaga.
Tävlat mot någon av dessa oldboys?