Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur snabb kan jag bli?
You need to log in to create posts and topics.

Thomas, jo M50 och M55 sprang i samma heat på 1500m i Kil. Men han är i en annan klass än mig. jag är mera en ambitiös motionär. Gick med i en friidrottsklubb som nybliven M55:a och första VSM var i år. Fast ibland drömmer jag lite om att få till 5-6 mil

Ja, det var ju lite off-topic med If Kville men många mil per vecka måste man nog snitta om man ska bli riktigt, riktigt vass.
Vill minnas att Björn snittar drygt 10 mil per vecka.
Och då kör han väldigt fokuserat och kvalitetsinriktad träning.

Christer - grymt!
Men du är ju elitlöpare. Eller elitmotionär kanske?;)

Min plan är att "peaka" när jag är 55-60 år gammal ungefär…
Det är aldrig för sent.
😀

Elit-tönt är titeln - men jag gör mitt bästa 🙂

Hej! På er! är också -63. Har tävlat mot Erick persson och Björn Hellgren förra Höst i Skellefteå VSM. Van mot Eric 400 meter han var trea. Han vann alla kortare strckor mot mig. Vann mot Björn både 800 meter och 400 meter. Han var bätte i 1500 meter. Bå

som nybörjare (inte än 40 år ännu) bli jag inspirerat av er. Jag klarade sub 50 tidigare denna vecka. Jag springa mer på en vecka nu än jag gjorde under hela 2011.

Jag har tidigare satt mitt slut mål att klara sub 50, men det bli snabbt sub 45. Efter

Vore intressant att höra Roger Enqvist beskriva sina framgångar. Han är född -63 och har gjort otroliga framsteg under 2012.

Tack Conny.

Som sagt, född i nådens år 1963, 2 dagar efter att Martin Luther King Jr höll sitt berömda tal "I have a dream" i Washington DC.

Har sprungit i stort sett hela mitt liv. Dock har jag varit periodare, perioder av ingen springande. Våren 2011

Härligt!

Är snart 48 och vilade mig i form under de första 44 åren. Hoppas på att peaka vid 65 och då ta VSM-guld i Marathon M65. (Ligger idag på 3:12 så det bör räcka med att bara bevara)

Visst kan vi sega gubbar!