Quote from Guest on 7 September 2012, 13:32Det förefaller i löparkretsar råda stor enighet om att Hässelbyloppet är Sveriges snabbaste 10km-lopp. För min del blir det premiär i år, och det vore därför intressant att få höra forumets erfarenheter vad det gäller tiderna. Hur mycket snabbare är loppe
Det förefaller i löparkretsar råda stor enighet om att Hässelbyloppet är Sveriges snabbaste 10km-lopp. För min del blir det premiär i år, och det vore därför intressant att få höra forumets erfarenheter vad det gäller tiderna. Hur mycket snabbare är loppe
Quote from Funbeat user on 7 September 2012, 13:42Det är väl en sanning med modifikation tycker jag. Första 5 km är mycket lättlöpta då det går en del nerför här, men andra halvan finns det ju några småsega motlut som när man är trött kan kännas jobbiga. Men för att vara Stockholm är det snabbt, kanske 3
Det är väl en sanning med modifikation tycker jag. Första 5 km är mycket lättlöpta då det går en del nerför här, men andra halvan finns det ju några småsega motlut som när man är trött kan kännas jobbiga. Men för att vara Stockholm är det snabbt, kanske 3
Quote from Funbeat user on 7 September 2012, 13:44Snabbare än vad då, menar du? Säkert snabbare än en backig terrängmil, men knappast mycket snabbare än andra millopp på flack bana. Kistaloppet ser på kartan platt ut, t ex
Snabbare än vad då, menar du? Säkert snabbare än en backig terrängmil, men knappast mycket snabbare än andra millopp på flack bana. Kistaloppet ser på kartan platt ut, t ex
Quote from Funbeat user on 7 September 2012, 13:47Myten om att Hässelby skulle vara så snabbt lopp lever kvar. Uppstod väl för ett antal år sedan, på Sara Wedlunds tid, och då loppet var lite för kort. Men som Magnus säger så är det kanske snabbt för att vara i Stockholm. Men ute i landet finns lättare b
Myten om att Hässelby skulle vara så snabbt lopp lever kvar. Uppstod väl för ett antal år sedan, på Sara Wedlunds tid, och då loppet var lite för kort. Men som Magnus säger så är det kanske snabbt för att vara i Stockholm. Men ute i landet finns lättare b
Quote from Funbeat user on 7 September 2012, 13:48Om du springer på runt en timme, har jag svårt att se att det kan skilja mer än 1-1,5 min på ett extremt platt lopp och ett inte alls lika uttalat plattlopp (men ändå "landsvägsmässigt").
Om du springer på runt en timme, har jag svårt att se att det kan skilja mer än 1-1,5 min på ett extremt platt lopp och ett inte alls lika uttalat plattlopp (men ändå "landsvägsmässigt").
Quote from Funbeat user on 7 September 2012, 13:53KIstaloppet uppelvs som mycket tufft av mig och många jag känner. Det är en seg och tuff uppförslöpa mellan 3 och 8 km ca. (taget ur minnet)
Vet flera som sprang 1-2 minuter snabbare på Hässelby än Kista samma år.
KIstaloppet uppelvs som mycket tufft av mig och många jag känner. Det är en seg och tuff uppförslöpa mellan 3 och 8 km ca. (taget ur minnet)
Vet flera som sprang 1-2 minuter snabbare på Hässelby än Kista samma år.
Quote from Funbeat user on 7 September 2012, 14:14Anders, snabbare än andra asfaltslopp tänker jag mig alltså.
Kistaloppet har jag sprungit, och det har en småseg uppförslöpa på slutet, fast då tänker jag främst på sista 1,5 km. Men det är ändå förhållandevis platt om man jämför med t ex Midnattsloppet.
Anders, snabbare än andra asfaltslopp tänker jag mig alltså.
Kistaloppet har jag sprungit, och det har en småseg uppförslöpa på slutet, fast då tänker jag främst på sista 1,5 km. Men det är ändå förhållandevis platt om man jämför med t ex Midnattsloppet.
Quote from Funbeat user on 7 September 2012, 14:20Har aldrig sprungit Hässelby men har hört från andra att så platt är det inte som man vill tro.
Det är i slutet av säsongen så många är väldigt bra tränade och gör därför bra tider på Hässelby - kan jag anta.
Samt att Hässelby lockar generellt sätt mång
Har aldrig sprungit Hässelby men har hört från andra att så platt är det inte som man vill tro.
Det är i slutet av säsongen så många är väldigt bra tränade och gör därför bra tider på Hässelby - kan jag anta.
Samt att Hässelby lockar generellt sätt mång
Quote from Funbeat user on 7 September 2012, 14:22För ett par år sedan så sprang jag Midnattsloppet och Hässelbyloppet samma höst och det skilde nästan 4 minuter på ungefär samma ansträngningsgrad (ca 57 på Midnattsloppet och 53 på Hässelbyloppet).
Fast Hässelbyloppet var astråkigt att springa; helt pla
För ett par år sedan så sprang jag Midnattsloppet och Hässelbyloppet samma höst och det skilde nästan 4 minuter på ungefär samma ansträngningsgrad (ca 57 på Midnattsloppet och 53 på Hässelbyloppet).
Fast Hässelbyloppet var astråkigt att springa; helt pla
Quote from Funbeat user on 7 September 2012, 14:33Tack för er input!
Marie - efter dina plankövningar i sommar så borde jag ju vara i toppform i oktober… 😀
Sedan kan det mycket väl stämma det där med att det är många elitlöpare som springer och därigenom gör att loppet får ett väldigt bra snitt. Om in
Tack för er input!
Marie - efter dina plankövningar i sommar så borde jag ju vara i toppform i oktober… 😀
Sedan kan det mycket väl stämma det där med att det är många elitlöpare som springer och därigenom gör att loppet får ett väldigt bra snitt. Om in