Quote from Funbeat user on 7 September 2012, 14:38Jag är nog inne på lite samma linje som Marie, sista loppet för säsongen och många har hittat formen. Samt att vädret sällan spökar med sol och värme, ofta optimal temperatur.
Men jag kollade lite och såg att jag 2005 hade halvminuten bättre tid på Mid
Jag är nog inne på lite samma linje som Marie, sista loppet för säsongen och många har hittat formen. Samt att vädret sällan spökar med sol och värme, ofta optimal temperatur.
Men jag kollade lite och såg att jag 2005 hade halvminuten bättre tid på Mid
Quote from Funbeat user on 7 September 2012, 15:57Det handlar inte bara om banan. Det handlar om trängseln och temperaturen.
Jag tittar nu på mina millopp förra året:
Premiärmilen 2011 1:00:04
Blodomloppet Linköping 2011 56:30 (PB)
Tjejmilen 2011 som var varmt, och i många startgrupper trångt, 56:38
För
Det handlar inte bara om banan. Det handlar om trängseln och temperaturen.
Jag tittar nu på mina millopp förra året:
Premiärmilen 2011 1:00:04
Blodomloppet Linköping 2011 56:30 (PB)
Tjejmilen 2011 som var varmt, och i många startgrupper trångt, 56:38
För
Quote from Funbeat user on 7 September 2012, 16:43Intressant med dina tider Lingling!
Jag själv gillar å andra sidan när det är varmt, och mitt PB på milen är från Midnattsloppet i somras, vilket jag t o m själv tycker är lite märkligt. Men jag tränade å andra sidan rätt dåligt i vintras också.
Intressant med dina tider Lingling!
Jag själv gillar å andra sidan när det är varmt, och mitt PB på milen är från Midnattsloppet i somras, vilket jag t o m själv tycker är lite märkligt. Men jag tränade å andra sidan rätt dåligt i vintras också.
Quote from Funbeat user on 7 September 2012, 19:14Hässelbyloppet är ganska snabbt, men inte mer än så. Hälsoloppet i Huddinge som jag sprang förra veckan känns till exempel avgjort snabbare. Det skulle mycket väl kunna vara Stockholms snabbaste millopp, om man vill försöka utse det!
Hässelbyloppet är ganska snabbt, men inte mer än så. Hälsoloppet i Huddinge som jag sprang förra veckan känns till exempel avgjort snabbare. Det skulle mycket väl kunna vara Stockholms snabbaste millopp, om man vill försöka utse det!
Quote from Funbeat user on 8 September 2012, 08:54Av de lopp jag sprungit i Stockholmstrakten är Hässelby enligt mig den näst lättaste banan efter Hälsoloppet. Att många andra faktorer också spelar in på bra tider har ju nämnts tidigare, ofta bra väder etc. Kul tävling är det hur som helst och hittills h
Av de lopp jag sprungit i Stockholmstrakten är Hässelby enligt mig den näst lättaste banan efter Hälsoloppet. Att många andra faktorer också spelar in på bra tider har ju nämnts tidigare, ofta bra väder etc. Kul tävling är det hur som helst och hittills h
Quote from Funbeat user on 8 September 2012, 09:55Absolut en snabb mil-bana! Har mitt pers där sedan många år tillbaka. Hur man kan tycka det är ensamt att springa med 4 000 andra löpare kan jag inte förstå.
Banan är enligt mig helt perfekt, men då har jag inte provat Hälsoloppet.Kista loppet är en tun
Absolut en snabb mil-bana! Har mitt pers där sedan många år tillbaka. Hur man kan tycka det är ensamt att springa med 4 000 andra löpare kan jag inte förstå.
Banan är enligt mig helt perfekt, men då har jag inte provat Hälsoloppet.
Kista loppet är en tun
Quote from Funbeat user on 8 September 2012, 13:12Sprang idag mitt hemmalopp - Sicklaloppet på nytt PB (49:58) - det är också ganska lättsprunget och flackt. Underlaget är 60% asfalt 30% grus samt 10% träbrygga. Får se om Hässelbyloppet kan matcha tidsmässigt…
Sprang idag mitt hemmalopp - Sicklaloppet på nytt PB (49:58) - det är också ganska lättsprunget och flackt. Underlaget är 60% asfalt 30% grus samt 10% träbrygga. Får se om Hässelbyloppet kan matcha tidsmässigt…
Quote from Funbeat user on 8 September 2012, 19:21Tror som många andra att tiden på året och ryktet om en snabb bana gör loppet snabbt. Sista halvan tycker jag är ganska seg. Förra året fick jag ungefär samma tid på Midnattsloppet och Hässelby (ca 45min), men var betydligt tröttare i mål i Hässelby. Kapa
Tror som många andra att tiden på året och ryktet om en snabb bana gör loppet snabbt. Sista halvan tycker jag är ganska seg. Förra året fick jag ungefär samma tid på Midnattsloppet och Hässelby (ca 45min), men var betydligt tröttare i mål i Hässelby. Kapa
Quote from Funbeat user on 10 September 2012, 09:47Liksom Henrik anser jag att Hässelby är lättlöpt MEN andra halvan är klart segare än första 5km vilket kan övveraska många, några små korta uppförsknixar och så en lång seg uppförlöpa vid 7-8km någonstans.
Dessutom upplever jag Hässelby som trångt även
Liksom Henrik anser jag att Hässelby är lättlöpt MEN andra halvan är klart segare än första 5km vilket kan övveraska många, några små korta uppförsknixar och så en lång seg uppförlöpa vid 7-8km någonstans.
Dessutom upplever jag Hässelby som trångt även
Quote from Funbeat user on 10 September 2012, 10:05Tack för många intressanta synpunkter.
Lite förvånande om det är trångt även för tävlingsklassen, det kan ju dra ned hastigheten rejält.
Kommer själv testa i år för att se om det går snabbt eller ej (efter mina mått mätt).
Tack för många intressanta synpunkter.
Lite förvånande om det är trångt även för tävlingsklassen, det kan ju dra ned hastigheten rejält.
Kommer själv testa i år för att se om det går snabbt eller ej (efter mina mått mätt).