Quote from Funbeat user on 10 September 2012, 10:06Staffan, beskrivningen av banans karaktär låter lite som Kistaloppet med den långa, sega uppförslöpan framåt slutet.
Staffan, beskrivningen av banans karaktär låter lite som Kistaloppet med den långa, sega uppförslöpan framåt slutet.
Quote from Funbeat user on 10 September 2012, 16:52Joakim, nu har jag aldrig sprungit Kistaloppet men enligt löpare jag känner är Kistaloppets stigning andra halvan klart tuffare och längre än Hässelby och deras tider är sämre på Kistaloppet jämfört med Hässelby.
Hässelby har ingen riktig stigning som är
Joakim, nu har jag aldrig sprungit Kistaloppet men enligt löpare jag känner är Kistaloppets stigning andra halvan klart tuffare och längre än Hässelby och deras tider är sämre på Kistaloppet jämfört med Hässelby.
Hässelby har ingen riktig stigning som är
Quote from Funbeat user on 10 September 2012, 17:46Hmm, verkar ju helt omöjligt att hitta en banprofil för Hässelbyloppet. Eller också är jag bara dålig på att leta. Men jag hittade däremot en för Kistaloppet:
BILD:http://bit.ly/QCZGQ1
Hmm, verkar ju helt omöjligt att hitta en banprofil för Hässelbyloppet. Eller också är jag bara dålig på att leta. Men jag hittade däremot en för Kistaloppet:
BILD:http://bit.ly/QCZGQ1
Quote from Funbeat user on 10 September 2012, 18:1130-40 m stigning på en halvmil verkar ju på kartan inte som nån jättetuff sista halva ...
30-40 m stigning på en halvmil verkar ju på kartan inte som nån jättetuff sista halva ...
Quote from Funbeat user on 10 September 2012, 18:50Jag har sprungit Hässelbyloppet två gånger och jag har båda gångerna startat i sista grupp. Förra året tänkte jag vänta lite med att springa över startlinjen för att det är så trångt i början men tyckte det kändes lite pinsamt att stå kvar där. I år komme
Jag har sprungit Hässelbyloppet två gånger och jag har båda gångerna startat i sista grupp. Förra året tänkte jag vänta lite med att springa över startlinjen för att det är så trångt i början men tyckte det kändes lite pinsamt att stå kvar där. I år komme
Quote from Funbeat user on 10 September 2012, 20:49Hässelbyloppet är extremt trångt i början även om man står längst fram men det brukar bli bättre efter typ 1km. Kan tänka mig att det är värre längre bak i fältet.
Förra året hade jag typ 15:30 vid 5km men 31:34 i mål. Tappade alltså typ 30 sek andra ha
Hässelbyloppet är extremt trångt i början även om man står längst fram men det brukar bli bättre efter typ 1km. Kan tänka mig att det är värre längre bak i fältet.
Förra året hade jag typ 15:30 vid 5km men 31:34 i mål. Tappade alltså typ 30 sek andra ha
Quote from Funbeat user on 10 September 2012, 23:01Ni som inte var med på den tiden Hässelbyloppet startade nere på ängen hitanför IP (direkt till vänster med 600-700 meter kvar) och sedan vek 90 grader upp på gångvägen vet inte vad trängsel är! 🙂
Ni som inte var med på den tiden Hässelbyloppet startade nere på ängen hitanför IP (direkt till vänster med 600-700 meter kvar) och sedan vek 90 grader upp på gångvägen vet inte vad trängsel är! 🙂