Quote from Jonny Persson on 11 July 2012, 10:37Sen ska du ha i åtanke att damrekorden med största sannolikhet är relativt sett sämre än herrarnas eftersom det är väldigt mycket tunnare toppbredd. Först den dag lika många tjejer som killar har satsat hårt under en längre period blir jämförelsen intress
Sen ska du ha i åtanke att damrekorden med största sannolikhet är relativt sett sämre än herrarnas eftersom det är väldigt mycket tunnare toppbredd. Först den dag lika många tjejer som killar har satsat hårt under en längre period blir jämförelsen intress
Quote from Funbeat user on 11 July 2012, 10:57Jo kvinnor fick börja tävla i OS på marathon 1984, och 10000m för damer på stora mästerskap kom 1987 ... Herrarnas tidsförbättringar kan man ju anta har planat ut mer.
(Rätt intressant när man tittar på de tio bästa tiderna någonsin på 10000 m. Herrarna
Jo kvinnor fick börja tävla i OS på marathon 1984, och 10000m för damer på stora mästerskap kom 1987 ... Herrarnas tidsförbättringar kan man ju anta har planat ut mer.
(Rätt intressant när man tittar på de tio bästa tiderna någonsin på 10000 m. Herrarna
Quote from Elias Engqvist on 11 July 2012, 13:16"Rimlig tid som alla friska kvinnor borde klara är någonstans mellan 54 och 57:30?" - nu har åldern fallit bort igen!
"Rimlig tid som alla friska kvinnor borde klara är någonstans mellan 54 och 57:30?" - nu har åldern fallit bort igen!
Quote from Funbeat user on 11 July 2012, 13:38Fast det kanske var så att den rimliga tiden för män var 45 och då hamnar kvinnorna runt 50. Förutsättningarna var så löst specade att det är omöjligt att säga något i detalj.
Jag tror att de flesta normalviktiga män och kvinnor i ålder 25-45 klarar mile
Fast det kanske var så att den rimliga tiden för män var 45 och då hamnar kvinnorna runt 50. Förutsättningarna var så löst specade att det är omöjligt att säga något i detalj.
Jag tror att de flesta normalviktiga män och kvinnor i ålder 25-45 klarar mile
Quote from Funbeat user on 11 July 2012, 13:53Jag specar inte åldern eftersom jag inte vet var åldersgränsen skulle gå.
Jämför med klimakteriet som inte precis infaller vid samma ålder för alla.
Givetvis är det skillnad med ålder, det kanske tar längre tid att komma under vilket tidsmål vi nu sätter
Jag specar inte åldern eftersom jag inte vet var åldersgränsen skulle gå.
Jämför med klimakteriet som inte precis infaller vid samma ålder för alla.
Givetvis är det skillnad med ålder, det kanske tar längre tid att komma under vilket tidsmål vi nu sätter
Quote from Elias Engqvist on 11 July 2012, 15:16"alla friska kvinnor" - där har du ganska direkt specat åldern 0-oändligheten.
"alla friska kvinnor" - där har du ganska direkt specat åldern 0-oändligheten.
Quote from Funbeat user on 11 July 2012, 19:22Christer, du missade ett tillfälle att briljera lite genom att skriva ?. Se här hur roligt man kan ha det nu för tiden när man inte är förvisad till ISO 8859-1.
?x : kvinna(x) ? frisk(x) ? ålder(x) ? 0, ?
Christer, du missade ett tillfälle att briljera lite genom att skriva ?. Se här hur roligt man kan ha det nu för tiden när man inte är förvisad till ISO 8859-1.
?x : kvinna(x) ? frisk(x) ? ålder(x) ? 0, ?
Quote from Funbeat user on 11 July 2012, 19:24ja, alla små barn med!
Men enligt gammal definition är inte flickor kvinnor 😉
Sedan saknas ett bra uttryck.
Kategorierna, unga vuxna, yngremedelålders och medelålders? kvinnor klarar troligen att springa fortare än 55 min på milen?(Edit 12/7 la till
ja, alla små barn med!
Men enligt gammal definition är inte flickor kvinnor 😉
Sedan saknas ett bra uttryck.
Kategorierna, unga vuxna, yngremedelålders och medelålders? kvinnor klarar troligen att springa fortare än 55 min på milen?
(Edit 12/7 la till
Quote from Funbeat user on 12 July 2012, 07:27Apropå skillnaden i resultat mellan kvinnor och män, samt huruvida skillnaden ändrar sig.
"Analysis of world records in athletics shows that global stability was reached in 1983.7 (± 9.57). Gender gaps have been stable in jumping and running events since
Apropå skillnaden i resultat mellan kvinnor och män, samt huruvida skillnaden ändrar sig.
"Analysis of world records in athletics shows that global stability was reached in 1983.7 (± 9.57). Gender gaps have been stable in jumping and running events since
Quote from Funbeat user on 12 July 2012, 09:06"Jag tror att de flesta normalviktiga män och kvinnor i ålder 25-45 klarar milen under 50 minuter efter säg två års kontinuerlig träning med hyfsad stor veckomängd (40-60 km/v) året om utan extra fartträning. En del klarar det givetvis inte och en del går
"Jag tror att de flesta normalviktiga män och kvinnor i ålder 25-45 klarar milen under 50 minuter efter säg två års kontinuerlig träning med hyfsad stor veckomängd (40-60 km/v) året om utan extra fartträning. En del klarar det givetvis inte och en del går