Quote from Guest on 10 December 2010, 12:46Har suttit och kika tpå Marathon.se och deras intervallkalylator:
http://www.marathon.se/news/kalkyl5.cfmHur väl stämmer den för er andra? Springer ni era AT- eller Vo2max-intervaller så fort som den påstår?
Har suttit och kika tpå Marathon.se och deras intervallkalylator:
http://www.marathon.se/news/kalkyl5.cfm
Hur väl stämmer den för er andra? Springer ni era AT- eller Vo2max-intervaller så fort som den påstår?
Quote from Funbeat user on 10 December 2010, 12:56Jag springer i och för sig inte intervaller så ofta (särskilt inte under denna tid på året...), men jag tycker att det verkar stämma hyfsat bra för min del.
Jag springer i och för sig inte intervaller så ofta (särskilt inte under denna tid på året...), men jag tycker att det verkar stämma hyfsat bra för min del.
Quote from Elias Engqvist on 10 December 2010, 12:57Någotsånär rätt verkar det vara iaf tycker jag. Har inte alla siffror i huvudet iofs.
Någotsånär rätt verkar det vara iaf tycker jag. Har inte alla siffror i huvudet iofs.
Quote from Funbeat user on 10 December 2010, 13:00Förresten...menar den att 400 meter ska ta, som i mitt fall, 2 minuter och 30 sekunder för AT-intervaller, det gör den väl hoppas jag?
Förresten...menar den att 400 meter ska ta, som i mitt fall, 2 minuter och 30 sekunder för AT-intervaller, det gör den väl hoppas jag?
Quote from Funbeat user on 10 December 2010, 13:16Det beräknade tempot stämmer ganska bra för mig, men jag springer sällan dessa typer av intervallpass. AT-träning kör jag aldrig i form av intervaller, utan istället snabbdistanser 6-12km långa (eller längre men då lite långsammare). Tempot för VO2-max ko
Det beräknade tempot stämmer ganska bra för mig, men jag springer sällan dessa typer av intervallpass. AT-träning kör jag aldrig i form av intervaller, utan istället snabbdistanser 6-12km långa (eller längre men då lite långsammare). Tempot för VO2-max ko
Quote from Funbeat user on 10 December 2010, 13:17För min del ger den ganska snälla intervaller om jag skattar min femkilometerstid med pers på milen eller halvmara - fem kilometer har jag skam till sägandes inte maxat över på bra länge. Om man undantar broms/kärra triathlon då men det blir som inte samm
För min del ger den ganska snälla intervaller om jag skattar min femkilometerstid med pers på milen eller halvmara - fem kilometer har jag skam till sägandes inte maxat över på bra länge. Om man undantar broms/kärra triathlon då men det blir som inte samm
Quote from Catharina Brattlin on 10 December 2010, 13:26Nja, jag får springa lite snabbare när jag kör (körde) 2000 m-intervaller (tröskelintervaller) för att komma upp i rekommenderad puls. Ungefär 10 sek/km snabbare än vad som stod.
VOmax har jag inte kört mycket alls, så där har jag ingen erfarenhet som ja
Nja, jag får springa lite snabbare när jag kör (körde) 2000 m-intervaller (tröskelintervaller) för att komma upp i rekommenderad puls. Ungefär 10 sek/km snabbare än vad som stod.
VOmax har jag inte kört mycket alls, så där har jag ingen erfarenhet som ja
Quote from Funbeat user on 10 December 2010, 14:03Oj vad kul med såna här verktyg. 🙂
Då körde jag tydligen VO2 max intervaller (eller egentligen lite fortare ;)) på 1000 m, inomhus på Munktellarenan häromdagen utan att ha en aaaaaaning om det. 😀
Oj vad kul med såna här verktyg. 🙂
Då körde jag tydligen VO2 max intervaller (eller egentligen lite fortare ;)) på 1000 m, inomhus på Munktellarenan häromdagen utan att ha en aaaaaaning om det. 😀
Quote from Catharina Brattlin on 10 December 2010, 14:08Personligen är det det bästa sättet, som Du gjorde Mikael. Att inte veta eg utan lyssna på kroppen istället. Tycker iaf jag.
Kroppen är inte statisk utan dagformen påverkar så många parametrar att såna verktyg kan (bör?) ses som en vägledning men absolut
Personligen är det det bästa sättet, som Du gjorde Mikael. Att inte veta eg utan lyssna på kroppen istället. Tycker iaf jag.
Kroppen är inte statisk utan dagformen påverkar så många parametrar att såna verktyg kan (bör?) ses som en vägledning men absolut
Quote from Funbeat user on 10 December 2010, 14:11Känns det apjobbigt, får man öva på att ta i lite! 😉
Hastigheterna var lägre än jag sprang VO2 i somras. Men vad är AT-intervall egentligen?
Känns det apjobbigt, får man öva på att ta i lite! 😉
Hastigheterna var lägre än jag sprang VO2 i somras. Men vad är AT-intervall egentligen?