Quote from Funbeat user on 3 June 2009, 15:38Det är Länsttyrelsen som ger tillstånd och utan poliser som upphäver trafikreglerna blir det knepigt.
Det är Länsttyrelsen som ger tillstånd och utan poliser som upphäver trafikreglerna blir det knepigt.
Quote from Funbeat user on 3 June 2009, 15:55Jag har hört samma sak som Joakim. Det är ett sånt projekt på gång.
Jag har hört samma sak som Joakim. Det är ett sånt projekt på gång.
Quote from Funbeat user on 3 June 2009, 20:40Behövs verkligen polis för detta? har varit funktionär på många rallytävlingar, förvisso på mindre grusvägar (enskild väg?) men jag har aldrig sett en polis vid de tävlingarna.
I detta fall skriver man en notis i den lokala blaskan, lägger utskick i all
Behövs verkligen polis för detta? har varit funktionär på många rallytävlingar, förvisso på mindre grusvägar (enskild väg?) men jag har aldrig sett en polis vid de tävlingarna.
I detta fall skriver man en notis i den lokala blaskan, lägger utskick i all
Quote from Funbeat user on 3 June 2009, 20:50Det finns inget som säger att du ska följa en flaggvakts anvisningar.
Ska du arrangera en säker tävling så är Polis att föredra vid vissa korsningar och gärna MC-poliser som förstår var de ska vara.
Vissa tror att de ska vara inne i klungan!
Det finns inget som säger att du ska följa en flaggvakts anvisningar.
Ska du arrangera en säker tävling så är Polis att föredra vid vissa korsningar och gärna MC-poliser som förstår var de ska vara.
Vissa tror att de ska vara inne i klungan!
Quote from Sandra Näslund on 3 June 2009, 21:15Rent teoretiskt:
Man skulle kunna ge en ordningsvakt ett tillfälligt förordnande inom ett begränsat område och ge honom polismans befogenhet att släppa fram alt. stoppa trafik.
Polis bör ändå finnas i närområdet.
Rent teoretiskt:
Man skulle kunna ge en ordningsvakt ett tillfälligt förordnande inom ett begränsat område och ge honom polismans befogenhet att släppa fram alt. stoppa trafik.
Polis bör ändå finnas i närområdet.
Quote from Funbeat user on 3 June 2009, 21:20Enklare att sätta upp ett handmanövrerat trafikljuse.
Enklare att sätta upp ett handmanövrerat trafikljuse.
Quote from Funbeat user on 3 June 2009, 22:18En flagvakt har nog samma rättigheter som en flagvakt vid vägbyggen, tror jag!
Har varit med som flagvakt vid SM i triathlon i Helsingborg. (förra länge sedan)
Stod där cyklarna kom efter en backe och skullle igenom en korsning. Polisen lämnade en polis
En flagvakt har nog samma rättigheter som en flagvakt vid vägbyggen, tror jag!
Har varit med som flagvakt vid SM i triathlon i Helsingborg. (förra länge sedan)
Stod där cyklarna kom efter en backe och skullle igenom en korsning. Polisen lämnade en polis
Quote from Funbeat user on 3 June 2009, 22:23Ja, h*n kan med stor sannolikhet få dig fälld för skadegörelse eftersom h*n inte behöver följa dina flaggsignaler.
Ja, h*n kan med stor sannolikhet få dig fälld för skadegörelse eftersom h*n inte behöver följa dina flaggsignaler.
Quote from Funbeat user on 3 June 2009, 22:28Tvivlar kraftigt.
Så nästa gång det står en flagvakt som stoppar trafiken vid spängningarn efter Alafors. Så är det bara att köra och sedan stämma dom om något händer?
Tvivlar kraftigt.
Så nästa gång det står en flagvakt som stoppar trafiken vid spängningarn efter Alafors. Så är det bara att köra och sedan stämma dom om något händer?
Quote from Funbeat user on 3 June 2009, 22:38Du får testa och vi diskuterar cykeltävlingar som är det jag har varit med att arrangera.
Sprängningar har varit på nyårsafton och har inte haft flagvakt då.
Du får testa och vi diskuterar cykeltävlingar som är det jag har varit med att arrangera.
Sprängningar har varit på nyårsafton och har inte haft flagvakt då.