Quote from Funbeat user on 4 June 2009, 14:46Östgöta-loppet hade lite problem med trafik på fel sida vägen.. cykeltrafik. Bilarna fick väja. Det är mycket hets och avsaknad av disciplin och för få som straffas för det
Östgöta-loppet hade lite problem med trafik på fel sida vägen.. cykeltrafik. Bilarna fick väja. Det är mycket hets och avsaknad av disciplin och för få som straffas för det
Quote from Mikael Salonen on 4 June 2009, 15:21Jag ska kolla upp med någon av dem som gick utbildningen. Återkommer...
Jag ska kolla upp med någon av dem som gick utbildningen. Återkommer...
Quote from Åsa Tysklind on 4 June 2009, 16:07Men nu försår jag inte något ( inte ovanligt )
Men i många trådar säjer man att vid tävling skulle vara mycket säkrare än ett motsionlopp.
Något jag missat ?
Vägarna är inte avstända vid tävling det är dom inte vid motsionslopp häller.
Men nu försår jag inte något ( inte ovanligt )
Men i många trådar säjer man att vid tävling skulle vara mycket säkrare än ett motsionlopp.
Något jag missat ?
Vägarna är inte avstända vid tävling det är dom inte vid motsionslopp häller.
Quote from Funbeat user on 4 June 2009, 18:20Säkerheten på en tävling består vanligtvis av att det finns stipulerat med sjukvård, följebilar och annat som ger säkrare lopp.
Fler är vana vid cykla ihop med andra och kan interagera i en klunga.
Att det numera dyker upp en del i senior och vetklasserna
Säkerheten på en tävling består vanligtvis av att det finns stipulerat med sjukvård, följebilar och annat som ger säkrare lopp.
Fler är vana vid cykla ihop med andra och kan interagera i en klunga.
Att det numera dyker upp en del i senior och vetklasserna
Quote from Mikael Salonen on 8 June 2009, 08:07Nu har jag fått svar i frågan:
Vaktutbildningen för arbete på väg (vägarbete). Utbildningen är en 4 timmars kurs med tentamen och giltig i 5 år. Befogenheterna som en vakt har är att stoppa och släppa fram trafikanter där Vägverket är väghållare men då k
Nu har jag fått svar i frågan:
Vaktutbildningen för arbete på väg (vägarbete). Utbildningen är en 4 timmars kurs med tentamen och giltig i 5 år. Befogenheterna som en vakt har är att stoppa och släppa fram trafikanter där Vägverket är väghållare men då k
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 08:15Ska det inte skrivas in i kommunens trafikliggare också?
Ska det inte skrivas in i kommunens trafikliggare också?