Quote from Funbeat user on 7 November 2008, 09:10>Plockade bort allt?
>Plockade bort allt?
Quote from Funbeat user on 7 November 2008, 09:51om du ligger sömnlös och fundera över effektförluster på olika typer av cyklar - skaffa moppe 🙂
om du ligger sömnlös och fundera över effektförluster på olika typer av cyklar - skaffa moppe 🙂
Quote from Funbeat user on 7 November 2008, 10:38>plockade bort allt
ok, plockade bort allt ONÖDIGT, dvs växlar, reglage, bakbroms, frihjul, skärmar, pakethållare, lyse, ringklocka osv...
>plockade bort allt
ok, plockade bort allt ONÖDIGT, dvs växlar, reglage, bakbroms, frihjul, skärmar, pakethållare, lyse, ringklocka osv...
Quote from Funbeat user on 7 November 2008, 10:45Hej på er alla.
"Om man jämför en cykel som har utanpåliggande växlar och en som har växlarna i navet, hur stor skillnad är det då i rullmotståndet?"
Vilka växlar som man har påverkar i princip inte rullmotståndet.
Vänligen
P.
Hej på er alla.
"Om man jämför en cykel som har utanpåliggande växlar och en som har växlarna i navet, hur stor skillnad är det då i rullmotståndet?"
Vilka växlar som man har påverkar i princip inte rullmotståndet.
Vänligen
P.
Quote from Elias Engqvist on 7 November 2008, 10:47Poäng till Vänlige P.
Poäng till Vänlige P.
Quote from Elias Engqvist on 7 November 2008, 10:49Och om man ska diskutera såna saker:
"...Den som är riktigt händig borde ju kunna fixa en frikoppling till en fixed..."Är det verkligen en fixed då?
Och om man ska diskutera såna saker:
"...Den som är riktigt händig borde ju kunna fixa en frikoppling till en fixed..."
Är det verkligen en fixed då?
Quote from Funbeat user on 7 November 2008, 10:49Var är Håkan C? Behövs diagram här!
P. : Helt rätt, fast man kan även välja att förstå vad frågan gäller 🙂
// A
Var är Håkan C? Behövs diagram här!
P. : Helt rätt, fast man kan även välja att förstå vad frågan gäller 🙂
// A
Quote from Funbeat user on 7 November 2008, 10:51Hej Anderw.
Och frågan gäller rullmotstånd och effektförlust, eller?
Å tack Christer.
Vänligen
P.
Hej Anderw.
Och frågan gäller rullmotstånd och effektförlust, eller?
Å tack Christer.
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 7 November 2008, 11:05Fast frågan är rätt intressant. Själv cyklar jag på en Biltema-cykel med nav-växel iförd en fladdrig windbreaker, och när jag ligger på 75% av pulsreserven toppar jag väl runt 18-20 km/t ... (H)
Har ingen aning om vad jag skulle prestera på en racer vet
Fast frågan är rätt intressant. Själv cyklar jag på en Biltema-cykel med nav-växel iförd en fladdrig windbreaker, och när jag ligger på 75% av pulsreserven toppar jag väl runt 18-20 km/t ... (H)
Har ingen aning om vad jag skulle prestera på en racer vet
Quote from Funbeat user on 7 November 2008, 11:07På plan mark, kanske det dubbla (36-40)?
På plan mark, kanske det dubbla (36-40)?