Quote from Guest on 24 April 2010, 17:07strax efter 7 i morse gav jag i väg på min joggingrunda till sammans med min hund.
Springer på Järvafältet och kan växla mellan skog, stig och grusväg, härligt!!
Under min runda kommer jag i närkontakt med cyklister vid 3 tillfällen.
Tillfälle 1:
På vägen
strax efter 7 i morse gav jag i väg på min joggingrunda till sammans med min hund.
Springer på Järvafältet och kan växla mellan skog, stig och grusväg, härligt!!
Under min runda kommer jag i närkontakt med cyklister vid 3 tillfällen.
Tillfälle 1:
På vägen
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 17:17Du verkar ha träffat de idioter som vi andra cyklister inte tycker om heller. Bilarna är inte det farligaste för oss utan andra cyklister. Sedan finns en fallande lista där bland annat lösa hundar finns men hänsynslösa cyklister är nog värst.
Var bara tr
Du verkar ha träffat de idioter som vi andra cyklister inte tycker om heller. Bilarna är inte det farligaste för oss utan andra cyklister. Sedan finns en fallande lista där bland annat lösa hundar finns men hänsynslösa cyklister är nog värst.
Var bara tr
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 17:55Varför inte fråga de individerna som du har träffat på?
Varför inte fråga de individerna som du har träffat på?
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 18:22Som någon skrev i en annan tråd: "Kör som folk när du är bland folk". Hänsyn är att föredra. Ömsesidig sådan.
Som cyklist är jag dock ibland lite orolig för de som är ute med hunden och går på ena sidan av cykelbanan med hunden i löplina långt ute i sall
Som någon skrev i en annan tråd: "Kör som folk när du är bland folk". Hänsyn är att föredra. Ömsesidig sådan.
Som cyklist är jag dock ibland lite orolig för de som är ute med hunden och går på ena sidan av cykelbanan med hunden i löplina långt ute i sall
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 18:23Hmm... Jag tror inte att alla på cykel tänker på samma sätt.
Lite sött att du undrar hur "man" och "ni" tänker :-). Tänk om världen vore så enkel att alla hundägare tänker på ett sätt och cyklister på ett annat...
Tror nog att du får söka upp de person
Hmm... Jag tror inte att alla på cykel tänker på samma sätt.
Lite sött att du undrar hur "man" och "ni" tänker :-). Tänk om världen vore så enkel att alla hundägare tänker på ett sätt och cyklister på ett annat...
Tror nog att du får söka upp de person
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 20:32Oj så många "idioter" till hundägare jag har stött på under min pendlingsväg. Ägaren går mitt i vägen och hunden springer kors och tvärs över hela cykelbanan, gärna med ett sånt där idiotkoppel med fem meter löplina där ägaren inte har en chans att kontro
Oj så många "idioter" till hundägare jag har stött på under min pendlingsväg. Ägaren går mitt i vägen och hunden springer kors och tvärs över hela cykelbanan, gärna med ett sånt där idiotkoppel med fem meter löplina där ägaren inte har en chans att kontro
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 21:17Det är väl självklart att vovven måste få springa tvärsöver hela cykelbanan och kissa precis överallt! Det är ju synd om den annars! 😉
Jag tillhör både cyklister och hundfolk och jag kan säga att jag retar mig ibland på bägge "arter". När jag går långa
Det är väl självklart att vovven måste få springa tvärsöver hela cykelbanan och kissa precis överallt! Det är ju synd om den annars! 😉
Jag tillhör både cyklister och hundfolk och jag kan säga att jag retar mig ibland på bägge "arter". När jag går långa
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 21:23Egentligen är det ju inte svårare än att båda (eller egentligen alla) arter fattar att de inte är själva ute i trafiken.
Egentligen är det ju inte svårare än att båda (eller egentligen alla) arter fattar att de inte är själva ute i trafiken.
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 21:30Konstigt det där med höger o vänster. Vi cyklade en sväng idag, och plingade i klockan friskt varje gång det var söndagscyklister eller gående mer eller utan hundar i vägen. De allra flesta tittade bakåt o saktade ner eller stannade. Men oftast mitt i cyk
Konstigt det där med höger o vänster. Vi cyklade en sväng idag, och plingade i klockan friskt varje gång det var söndagscyklister eller gående mer eller utan hundar i vägen. De allra flesta tittade bakåt o saktade ner eller stannade. Men oftast mitt i cyk
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 21:32Just det!
Men tyvärr verkar det till att alltför ofta vara "här kommer jag och jag är bäst så flytta på dig" 🙁
Just det!
Men tyvärr verkar det till att alltför ofta vara "här kommer jag och jag är bäst så flytta på dig" 🙁