Quote from Funbeat user on 30 April 2010, 11:03Det där med höger och vänster och cyklar. Visst har det hänt ngt konstigt? Någonstans har cyklar slutat vara fordon och cyklister fövandlats till fotgängare i huvudet på många?
Är det de kombinerade gång och cykelstråkens fel?
Det där med höger och vänster och cyklar. Visst har det hänt ngt konstigt? Någonstans har cyklar slutat vara fordon och cyklister fövandlats till fotgängare i huvudet på många?
Är det de kombinerade gång och cykelstråkens fel?
Quote from Funbeat user on 30 April 2010, 15:33Det är skolans fel och därmed Folkpartiets.
Det är skolans fel och därmed Folkpartiets.
Quote from Funbeat user on 30 April 2010, 17:14När det gäller fotgängare tycks en del mena att dessa skall hålla sig till vänster. Det håller jag inte riktigt med om för såvitt jag kunnat utröna så finns det ingen bestämmelse i Trafikförordningen hur gående skall förhålla sig förutom en rekommendation
När det gäller fotgängare tycks en del mena att dessa skall hålla sig till vänster. Det håller jag inte riktigt med om för såvitt jag kunnat utröna så finns det ingen bestämmelse i Trafikförordningen hur gående skall förhålla sig förutom en rekommendation
Quote from Funbeat user on 30 April 2010, 17:27NTF tycker så här.
"Möte mellan cyklist och gående
Vad gäller för möte mellan cyklist och gående på en kombinerad gång- och cykelväg? På vilken sida av vägen ska cyklisten respektive gångtrafikanten normalt befinna sig när de möts? Gäller här andra regl
NTF tycker så här.
"Möte mellan cyklist och gående
Vad gäller för möte mellan cyklist och gående på en kombinerad gång- och cykelväg? På vilken sida av vägen ska cyklisten respektive gångtrafikanten normalt befinna sig när de möts? Gäller här andra regl
Quote from Funbeat user on 1 May 2010, 08:38Tack P!
Tack P!