Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har läst här på FB att ganska många har problem med olika sportdrycker som serveras på loppen.

Har själv aldrig upplevt detta men tänkte i alla fall testa Maxim-drycken som kommer att finnas på Stockholm Marathon. Jag gjorde ett först test igår och drack

Jag har ett superavancerat test. Det kallas "fyll flaskan-drick-se vad som händer"-testet 😀

Jag kör också det tricket. Spring, drick och se vad som händer.

@ Davida: hur menar du då? Man skall alltså DRICKA sportdrycken? Och inte injicera den som jag gjorde? 😉

Jag fuskar, om jag är misstänksam mot en sportdryck: jag springer på löpband, så är toaletten aldrig långt borta om magen havererar. Sen dricker jag den suspekta drycker under passet och hoppas på det bästa.

Jag tror sportdrycken har olika effekt på mag

Drick alltså när du springer. Inte efter. Jag kan utan problem dricka några öl efter en runda men jag tror inte min mage skulle klara det i tävlingsfart.

Jag kanske har en plåtmage, men jag har inte märkt någon större skillnad på vilket märke av sportdryck jag har druckit.

Fredrik, samma här 😀

Har bara hört om folk som får problem med magen av sportdryck, aldrig sett någon, aldrig mött någon.

Samma här

Mackan, aldrig prövat öl-orientering? 🙂 Min mag mår inte bra om jag dricker för mycket, gäller även vatten. Har inte märkt stor skillnad mot saft/sportdryck.