Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har tagit några klunkar sportdryck och fått magknip, kommer inte i håg märket. Jag har läst att några spär ut drycken mer än det står i "receptet" och jag har uppfattat det som att de har själv testat sig fram till den optimala blandningen.

Har också upplevt magknip. Däremot känner jag ofta att jag är i direkt behov av energin och vätskan. Tror ni att man kan vänja magen till att använda sportdryck. Helt enkelt att öva på sina träningspass med att dricka sportdryck.

Nu är jag lite off topic men på tjejvasan var det såååååååå gott med blåbärssoppan under loppet och mot slutet fanns det varm/ljummen saft. Det var supergott och kanske skulle passa en kylig vårdag som idag.

Jag får ballongmage och ibland magknip av vissa sportdrycker. Jag borde undersöka varför för det är säkert någon ingrediens som jag inte tål. Men jag ser som regel till att i egen regi fixa fram beprövade alternativ som Isostar och Cocacola som jag av erf

Cocacola om något borde ju ge ballongmage med tanke på all kolsyra i 😀

Nejdå, Cocacola är den klassiska sportdrycken för ultralöpare. Men det måste vara "the real thing".

För långdistanstriathleter också!

Om man springer med en colaflaska i handen i ett par mil slipper man alla problem med kolsyra 😉

Om man har öppnat den först.

Lösningen på magproblem under träning: spring själv på relativt obefolkade platser...

Som tidigare skribenter skrivit, vätska (vatten/sportdryck) under träning är nåt helt annat än efter träning...