Quote from Funbeat user on 4 May 2011, 08:52Å framförallt helt andra sorter åxå.....
Å framförallt helt andra sorter åxå.....
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 00:19Jag har aldrig haft några problem med sportdrycker, FÖRUTOM när jag sprang midnattsloppet för några år sedan och så fick man någonting som var gräsligt efter loppet. Jag läste innehållsförteckningen och tydligen fanns det flera sötningsmedel, och det enda
Jag har aldrig haft några problem med sportdrycker, FÖRUTOM när jag sprang midnattsloppet för några år sedan och så fick man någonting som var gräsligt efter loppet. Jag läste innehållsförteckningen och tydligen fanns det flera sötningsmedel, och det enda
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 07:53En öl efter löpturen/loppet funkar kanon. Fullt med kolhydrater och salter. Kanske inte behöver trycka en starköl men en liten lättis är trevligt.
En öl efter löpturen/loppet funkar kanon. Fullt med kolhydrater och salter. Kanske inte behöver trycka en starköl men en liten lättis är trevligt.
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 09:01@Abbe: Testa att springa långpass och dricka cirka var 5:e km. Dels lär du dig hur mycket/ofta du kan/behöver dricka, dels hur magen reagerar. Får du inga problem, jättebra. Blir du dålig, justera mängd och ev. sportdryck. Själv tycker jag Maxim är helt o
@Abbe: Testa att springa långpass och dricka cirka var 5:e km. Dels lär du dig hur mycket/ofta du kan/behöver dricka, dels hur magen reagerar. Får du inga problem, jättebra. Blir du dålig, justera mängd och ev. sportdryck. Själv tycker jag Maxim är helt o
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 09:08Hej!
Jag har fått Powerade på Hässelby (då drack jag bara efteråt) och jag tror det var det vi fick på LidingöUltra.
Jag har en känslig mage (reagerar på sötningsmedel, päron, kiwi, messmör... ) Skulle aldrig tugga sockerfritt tuggummi eller ta en socke
Hej!
Jag har fått Powerade på Hässelby (då drack jag bara efteråt) och jag tror det var det vi fick på LidingöUltra.
Jag har en känslig mage (reagerar på sötningsmedel, päron, kiwi, messmör... ) Skulle aldrig tugga sockerfritt tuggummi eller ta en socke
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 09:24Sötningsmedlet är för smakens skull, sägs det.
Sötningsmedlet är för smakens skull, sägs det.
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 12:54@ Jonas Arn:
Gjorde faktiskt exakt det i söndags på sista långpasset, dvs drack mindre mängder var 4-5 km under ca 26 km. För mig funkade Maxim utmärkt, inga problem alls.För mig var det initialt lite problem hur jag skulle bära med mig sportdryck och d
@ Jonas Arn:
Gjorde faktiskt exakt det i söndags på sista långpasset, dvs drack mindre mängder var 4-5 km under ca 26 km. För mig funkade Maxim utmärkt, inga problem alls.
För mig var det initialt lite problem hur jag skulle bära med mig sportdryck och d
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 15:39Då tror jag inte du behöver vara orolig för magen. Jag har också kört med vätskebälte och det funkar OK.
Då tror jag inte du behöver vara orolig för magen. Jag har också kört med vätskebälte och det funkar OK.
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 15:42Maxims Orange & Lemon-blandning känns mest som dyr apelsinsaft så det borde inte orsaka så mycket problem som den där otäcka blå drycken de serverar på LL och Kungsholmen Runt.
Maxims Orange & Lemon-blandning känns mest som dyr apelsinsaft så det borde inte orsaka så mycket problem som den där otäcka blå drycken de serverar på LL och Kungsholmen Runt.
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 15:53Testade Maxims sportdryck igår och kan inte annat än att hålla med Peter; både smakade och kändes som saft. Förstår inte hur det ska ge energi under ett marathon. Kommer nog hellre försöka knapra i mig lite "mat" och komplettera med vatten istället.
Enerv
Testade Maxims sportdryck igår och kan inte annat än att hålla med Peter; både smakade och kändes som saft. Förstår inte hur det ska ge energi under ett marathon. Kommer nog hellre försöka knapra i mig lite "mat" och komplettera med vatten istället.
Enerv