Quote from Funbeat user on 20 February 2012, 12:21Jag fick rådet att springa tills det gjorde ont, stanna och stretcha, fortsätta springa tills det gjorde ont osv. Efter att tag kunde jag springa mer och mer utan att det gjorde ont, och sen så gick det över.
Verkar vara en metod som passar ditt lynne? ;
Jag fick rådet att springa tills det gjorde ont, stanna och stretcha, fortsätta springa tills det gjorde ont osv. Efter att tag kunde jag springa mer och mer utan att det gjorde ont, och sen så gick det över.
Verkar vara en metod som passar ditt lynne? ;
Quote from Funbeat user on 20 February 2012, 12:36Hahaha, ja det är nog min stil eg. 😉 Pannben pannben pannben! Men jag vill ju inte skada mig på riktigt, så det är ju en balansgång. Börjar nog med streching och crosstrainer idag och kör i några dagar innan jag testar att springa igen.
Dessa övningar
Hahaha, ja det är nog min stil eg. 😉 Pannben pannben pannben! Men jag vill ju inte skada mig på riktigt, så det är ju en balansgång. Börjar nog med streching och crosstrainer idag och kör i några dagar innan jag testar att springa igen.
Dessa övningar
Quote from Funbeat user on 20 February 2012, 12:45Sara, övningarna ser bra ut. Stretcha mycket. Se även denna video - kanonövning: http://www.youtube.com/watch?v=c9aJtO0VCqw
Jag använder en fyllt 1 1/2-liters petflaska, funkar lika bra.
Jag kunde inte springa alls för ca ett år sedan. Började strecha myc
Sara, övningarna ser bra ut. Stretcha mycket. Se även denna video - kanonövning: http://www.youtube.com/watch?v=c9aJtO0VCqw
Jag använder en fyllt 1 1/2-liters petflaska, funkar lika bra.
Jag kunde inte springa alls för ca ett år sedan. Började strecha myc
Quote from Funbeat user on 20 February 2012, 12:58Jag körde crosstrainer i kombination med styrketräning.. har börjat dra igång löpningen (joggingen) igen men så fort jag får känningar i knäna så stannar jag upp och hoppar över till crosstrainern eller börjar promenera.. Det går mycket lättare när jag ha
Jag körde crosstrainer i kombination med styrketräning.. har börjat dra igång löpningen (joggingen) igen men så fort jag får känningar i knäna så stannar jag upp och hoppar över till crosstrainern eller börjar promenera.. Det går mycket lättare när jag ha
Quote from Funbeat user on 20 February 2012, 13:06Är mitt i ett löparknä själv så kan ge lite feedback.
Det låter exakt som mina problem, mitt problem är stel höft/sätesmuskulatur vilket leder till att jag belastar knäet (ITB senan) extra. I kombination med långpass och att knäet i och med stelheten vil
Är mitt i ett löparknä själv så kan ge lite feedback.
Det låter exakt som mina problem, mitt problem är stel höft/sätesmuskulatur vilket leder till att jag belastar knäet (ITB senan) extra. I kombination med långpass och att knäet i och med stelheten vil
Quote from Funbeat user on 20 February 2012, 13:47Garanterat ett löparknä om det sitter på utsidan. Förstår din känsla, vila är inte roligt, speciellt inte om du gjort de redan pga operation. Antagligen behövs bara extra strech på höftböjaren/sätesmuskelaturen som troligen är för stel. Gå till sjukgymnas
Garanterat ett löparknä om det sitter på utsidan. Förstår din känsla, vila är inte roligt, speciellt inte om du gjort de redan pga operation. Antagligen behövs bara extra strech på höftböjaren/sätesmuskelaturen som troligen är för stel. Gå till sjukgymnas
Quote from Funbeat user on 20 February 2012, 14:10Jag tror någon som lätt glöms bort när man talar om löparknä är fotisättningen och då menar jag inte att springa på framfot/mellanfot eller häl utan vinkeln på foten.
Vid stela höfter/säte/framsida lår vrider sig knäet inåt vilket orsakar smärta/belastni
Jag tror någon som lätt glöms bort när man talar om löparknä är fotisättningen och då menar jag inte att springa på framfot/mellanfot eller häl utan vinkeln på foten.
Vid stela höfter/säte/framsida lår vrider sig knäet inåt vilket orsakar smärta/belastni
Quote from Funbeat user on 20 February 2012, 15:59Var övertygad om att jag hade löparknä för ett par år sedan men det visade sig att skorna var lite felanpassade och utslitna.
Tänkte att det inte kunde vara skorna då jag använt dom en längre tid men ökad mängd/intensivitet samtidigt som skorna började bl
Var övertygad om att jag hade löparknä för ett par år sedan men det visade sig att skorna var lite felanpassade och utslitna.
Tänkte att det inte kunde vara skorna då jag använt dom en längre tid men ökad mängd/intensivitet samtidigt som skorna började bl
Quote from Magnus Gelang on 21 February 2012, 22:04Det är inte överansträngning då? För du har ju inte joggat så länge menar jag.
Jag är ingen expert, det var bara en spontan tanke som slog mig.
Det är inte överansträngning då? För du har ju inte joggat så länge menar jag.
Jag är ingen expert, det var bara en spontan tanke som slog mig.
Quote from Funbeat user on 23 February 2012, 18:31Tja, liten uppdatering då så kan jag säga att jag är riktigt förvånad över hur stel jag var/är i höger skinka och hela vägen ner lår/yttersida mot knät. När jag stretchar kommer jag betydligt kortare på höger sida än på vänster och hela muskulaturen är tr
Tja, liten uppdatering då så kan jag säga att jag är riktigt förvånad över hur stel jag var/är i höger skinka och hela vägen ner lår/yttersida mot knät. När jag stretchar kommer jag betydligt kortare på höger sida än på vänster och hela muskulaturen är tr