Quote from Funbeat user on 23 February 2012, 18:41Exakt vad ska du vinna på att få ont när du springer? Gör något annat tills du har fått ordning på dina skador.
Exakt vad ska du vinna på att få ont när du springer? Gör något annat tills du har fått ordning på dina skador.
Quote from Funbeat user on 23 February 2012, 18:41Framhäv ej smärtan. Det går att köra exakt samma upplägg på crosstrainer som för löpning. Intervall/långpass/distans och du kan bli bättre på löpning än du var innan utan att springa 🙂 Det kräver lite mer pannben och se det som en utmaning! Testa att gå
Framhäv ej smärtan. Det går att köra exakt samma upplägg på crosstrainer som för löpning. Intervall/långpass/distans och du kan bli bättre på löpning än du var innan utan att springa 🙂 Det kräver lite mer pannben och se det som en utmaning! Testa att gå
Quote from Funbeat user on 23 February 2012, 19:32Okej okej... Då kör jag promenad + crosstrainer tills knät är bättre. Tack för era svar. 🙂
Okej okej... Då kör jag promenad + crosstrainer tills knät är bättre. Tack för era svar. 🙂
Quote from Funbeat user on 23 February 2012, 20:24Du måste kombinera stretchingen med att samtidigt bygga upp styrka där den saknas. Om du bara stretchar och inte tränar kommer smärtan försvinna kortsiktigt, om du stretchar + stärker upp kommer smärtan försvinna långsiktigt. Jag rekommender absolut ett n
Du måste kombinera stretchingen med att samtidigt bygga upp styrka där den saknas. Om du bara stretchar och inte tränar kommer smärtan försvinna kortsiktigt, om du stretchar + stärker upp kommer smärtan försvinna långsiktigt. Jag rekommender absolut ett n
Quote from Funbeat user on 23 February 2012, 22:05Jag tycker inte att det låter alls bra att du fått så ont efter bara någon månad med joggning. Det jag tror du behöver göra är att grundträna dig bättre och sen sätta igång väldigt försiktigt med löpträningen. Det tar flera månader för ledband och ligamen
Jag tycker inte att det låter alls bra att du fått så ont efter bara någon månad med joggning. Det jag tror du behöver göra är att grundträna dig bättre och sen sätta igång väldigt försiktigt med löpträningen. Det tar flera månader för ledband och ligamen
Quote from Funbeat user on 23 February 2012, 22:17Vilka attityder det finns... Om man vill något mycket gör man dumma saker. Så är det. Löpning är tyvärr ofta förenat med skador. Det sliter, alltid är det något som sätter STOP i hållfastheten, ingen är perfekt... Det handlar om att lära sig av sina sneds
Vilka attityder det finns... Om man vill något mycket gör man dumma saker. Så är det. Löpning är tyvärr ofta förenat med skador. Det sliter, alltid är det något som sätter STOP i hållfastheten, ingen är perfekt... Det handlar om att lära sig av sina sneds
Quote from Funbeat user on 23 February 2012, 22:40Tycker att ett återkommande tema med löparknä är att alla drabbade underskattar det. Om det kom plötsligt så borde det ju försvinna plötsligt, antar man. Men ett löparknä kan hålla i länge.
Jag gjorde själv den missen. I stället för att ta det på allvar
Tycker att ett återkommande tema med löparknä är att alla drabbade underskattar det. Om det kom plötsligt så borde det ju försvinna plötsligt, antar man. Men ett löparknä kan hålla i länge.
Jag gjorde själv den missen. I stället för att ta det på allvar
Quote from Funbeat user on 24 February 2012, 07:39Tack för alla svar!
Jag kanske ska säga att även om jag är nybörjare som målinriktad löpare så har jag inte gått från soffpotatis till att springa 5-7 km från en dag till en annan. Min fysik är god och jag skulle utan vidare (bortsett smärtan nu då) rent
Tack för alla svar!
Jag kanske ska säga att även om jag är nybörjare som målinriktad löpare så har jag inte gått från soffpotatis till att springa 5-7 km från en dag till en annan. Min fysik är god och jag skulle utan vidare (bortsett smärtan nu då) rent