Quote from Funbeat user on 29 June 2012, 07:21Fixie/singlespeed hjul med en krans på varje sida, du väljer vilket genom att vända på hjulet.
Fixie/singlespeed hjul med en krans på varje sida, du väljer vilket genom att vända på hjulet.
Quote from Funbeat user on 29 June 2012, 07:48Drev!
Krans:
BILD:http://www.jjabba.com/cykelforum/kuggkransshimano.jpg
Drev!
Krans:
BILD:http://www.jjabba.com/cykelforum/kuggkransshimano.jpg
Quote from Funbeat user on 29 June 2012, 09:26Nag, nag.
Nag, nag.
Quote from Funbeat user on 29 June 2012, 10:54Det blir alltså inga bakväxlar med ett sådant hjul. Det kan bli lite besvärligt för mig som använder växlarna för att reglera motståndet. Eller har jag missuppfattat?
Det blir alltså inga bakväxlar med ett sådant hjul. Det kan bli lite besvärligt för mig som använder växlarna för att reglera motståndet. Eller har jag missuppfattat?
Quote from Funbeat user on 29 June 2012, 11:17En växel är det. Konstant. Men varför man tar upp det här vet jag inte.
En växel är det. Konstant. Men varför man tar upp det här vet jag inte.
Quote from Funbeat user on 29 June 2012, 11:26Kadens o rundtramp är en stor del av diskussionen och hur det tränas.
Kadens o rundtramp är en stor del av diskussionen och hur det tränas.
Quote from Funbeat user on 29 June 2012, 14:47Inser att det finns väldigt mycket att sätta sig in i och förstå.... När jag försökte tänka på rundamp gick det lite lättare att hålla kadensen högre. Ska tänka hundskit nästa gång 🙂 Vill trIathleter hålla högre kadens än "rena" cyklister för att spara
Inser att det finns väldigt mycket att sätta sig in i och förstå.... När jag försökte tänka på rundamp gick det lite lättare att hålla kadensen högre. Ska tänka hundskit nästa gång 🙂 Vill trIathleter hålla högre kadens än "rena" cyklister för att spara
Quote from Funbeat user on 29 June 2012, 14:58Vad jag förstår finns det trainers där man kan växla motståndet på själva trainern. Jag har en enklare modell med bara ett motstånd. Alltså använder jag växlarna om jag kör intervaller (ökar motståndet men försöker hålla hög kadens ändå).
En anledning at
Vad jag förstår finns det trainers där man kan växla motståndet på själva trainern. Jag har en enklare modell med bara ett motstånd. Alltså använder jag växlarna om jag kör intervaller (ökar motståndet men försöker hålla hög kadens ändå).
En anledning at
Quote from Funbeat user on 29 June 2012, 15:49Det är vintertid som man nöter in ny teknik, ny sittställning och grundtränar. Då är det mest timmar i sadeln som räknas. Gärna minst 20 i veckan.
Det är vintertid som man nöter in ny teknik, ny sittställning och grundtränar. Då är det mest timmar i sadeln som räknas. Gärna minst 20 i veckan.
Quote from Funbeat user on 29 June 2012, 18:22Jag jobbar också med att få upp kadensen, men känner att 85-90 verkar vara det som passar mig bäst (för tillfället). Alla har ju nån kadens som är optimal för sig, det gäller att prova sig fram...
Men som ursprungsfrågan är så tycker jag kadensmätare hjä
Jag jobbar också med att få upp kadensen, men känner att 85-90 verkar vara det som passar mig bäst (för tillfället). Alla har ju nån kadens som är optimal för sig, det gäller att prova sig fram...
Men som ursprungsfrågan är så tycker jag kadensmätare hjä