Quote from Guest on 10 May 2011, 10:18det vill säga på Stockholm marathon...
Har startnummer över 19000 och kommer alltså att starta i grupp E eller F, i andra startomgången.
Avser springa maran på ca 3.30 eller i alla fall ge det ett ärligt försök; jag tror att chansen finns att det lyckas.
det vill säga på Stockholm marathon...
Har startnummer över 19000 och kommer alltså att starta i grupp E eller F, i andra startomgången.
Avser springa maran på ca 3.30 eller i alla fall ge det ett ärligt försök; jag tror att chansen finns att det lyckas.
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 10:28Om du har ett tävlingsresultat på den tiden kan du ju seeda om dig till en startgrupp längre fram. 1.45 på halvmaran gäller för att höja sig till startgrupp D, jag mejlade dem igår med anledning av Kungshomen runt. Tyvärr räckte inte mina 1.47 🙁
Om du har ett tävlingsresultat på den tiden kan du ju seeda om dig till en startgrupp längre fram. 1.45 på halvmaran gäller för att höja sig till startgrupp D, jag mejlade dem igår med anledning av Kungshomen runt. Tyvärr räckte inte mina 1.47 🙁
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 10:37Har inga tävlingsresultat alls att hänföra till, de senaste 25 åren -typ -(inte på kontrollmätta banor i officiella tävlingar) så det hjälper nog inte tyvärr.
Tack ändå 🙂
Har inga tävlingsresultat alls att hänföra till, de senaste 25 åren -typ -(inte på kontrollmätta banor i officiella tävlingar) så det hjälper nog inte tyvärr.
Tack ändå 🙂
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 10:51En bekant till mig gjorde 3:31 från startgrupp F på sin första mara, så det är inte omöjligt.
Om du inte lyckas få en bättre startgrupp, så kanske det är idé att ha egen vätska i början, så att du slipper köerna vid de första vätskestationerna.
Det kan
En bekant till mig gjorde 3:31 från startgrupp F på sin första mara, så det är inte omöjligt.
Om du inte lyckas få en bättre startgrupp, så kanske det är idé att ha egen vätska i början, så att du slipper köerna vid de första vätskestationerna.
Det kan
Quote from Håkan Öhling on 10 May 2011, 11:03Det kan vara lite trångt första 4-6km men om man är ensam går det att ta sig fram. Du förlorar kanske ett par minuter men det kanske är en bra investering att hushålla lite i början?
Farthållarna för 3:15 startar i grupp B och C, 3:30 i C och D.
Det kan vara lite trångt första 4-6km men om man är ensam går det att ta sig fram. Du förlorar kanske ett par minuter men det kanske är en bra investering att hushålla lite i början?
Farthållarna för 3:15 startar i grupp B och C, 3:30 i C och D.
Quote from Susan Hartley on 10 May 2011, 11:12Jag startade i sista startgruppen förra året och det var faktiskt rätt okej då. Folk tenderar ju att springa lite för fort i början. Jag ställde mig dessutom längst fram i min startgrupp, längst till vänster. Det gjorde att jag kunde nyttja sidorna/trotto
Jag startade i sista startgruppen förra året och det var faktiskt rätt okej då. Folk tenderar ju att springa lite för fort i början. Jag ställde mig dessutom längst fram i min startgrupp, längst till vänster. Det gjorde att jag kunde nyttja sidorna/trotto
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 12:02Tempot har jag nog inga problem att hålla i, det ser jag inte som något egentligt bekymmer. Det kanske till och med är "peppande" att kunna springa förbi åtminstone någon annan av de 20k+ startande...
Men liksom Johanna funderar jag också kring möjlighet
Tempot har jag nog inga problem att hålla i, det ser jag inte som något egentligt bekymmer. Det kanske till och med är "peppande" att kunna springa förbi åtminstone någon annan av de 20k+ startande...
Men liksom Johanna funderar jag också kring möjlighet
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 13:45Jag lyckades bli omseedad till D på 1:44:20 🙂
Jag lyckades bli omseedad till D på 1:44:20 🙂
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 14:20Jag tror inte det kommer bli något jättestopp när du springer ikapp svansen på startgrupp D. Tror ni verkligen det? Du ska trots allt "ta in" 10 minuter på löpare som är seedade utifrån bra gjorda resultat de senaste åren, och som dessutom ämnar springa e
Jag tror inte det kommer bli något jättestopp när du springer ikapp svansen på startgrupp D. Tror ni verkligen det? Du ska trots allt "ta in" 10 minuter på löpare som är seedade utifrån bra gjorda resultat de senaste åren, och som dessutom ämnar springa e
Quote from Håkan Öhling on 10 May 2011, 14:23Farthållarna startar i de grupper jag angav ovan. Jag vet eftersom jag är en av dem och har hela listan 😉
Farthållarna startar i de grupper jag angav ovan. Jag vet eftersom jag är en av dem och har hela listan 😉