Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur trångt blir det i Stockholm?
You need to log in to create posts and topics.

Torbjörn, vilken fart ska du hålla då?

3:15

och tack för tipsen Jonas förresten.
Ska tänka på det,, om jag kan tänka på nåt,, när jag skall till att starta.

Jag har inte heller någon farthållare 😉

Jag brukar slå igång min Garmin Virtual Partner som farthållare. Tycker det fungerar bra men man bör ha lite marginal då den ibland visar glädjesiffror då den mäter lite för lång sträcka.

Mitt råd till er som tycker att ni kommit för långt bak ref era förhoppningar om kanontider är: Gå fram till den startgrupp som ni anser er vilja tillhöra bara någon minut innan start å bara gå in i den. Lite mot reglerna kanske...men vadå....det är ju ch

Vet inte hur det är med sthlm, men det finns lopp där man blir diskad om man gör så.

Nä, diskad blir man inte men det är inte säkert att man tjänar något på att hoppa fram några startgrupper. De som läst lite köteori förstår nog att man ofta inte tjänar på att starta med jämnstarka.

Ett radikalt alternativ är annars att starta 15 minute

Om man själv springer i 5:00-tempo från startgrupp E, och löparna med startnummer 4001-9999 i grupp D verkligen håller tempo för placering 4001-9999 (exakt jämnt tempo och sluttider som i fjol), behöver man springa om tvåtusen löpare mellan 4.9km och 7.3k

Jo, men köteorin i förenkling säger så här att om du springer tillsammans med tio löpare som förflyttar sig ungefär lika fort som du själv så trängs du med dem i 4 mil. Om du springer ifatt 1000 löpare som springer mycket långsammare än du själv så är du