Quote from Susan Hartley on 11 May 2011, 07:31Jonas skrev:
"Jag tror inte det kommer bli något jättestopp när du springer ikapp svansen på startgrupp D. Tror ni verkligen det? Du ska trots allt "ta in" 10 minuter på löpare som är seedade utifrån bra gjorda resultat de senaste åren, och som dessutom ä
Jonas skrev:
"Jag tror inte det kommer bli något jättestopp när du springer ikapp svansen på startgrupp D. Tror ni verkligen det? Du ska trots allt "ta in" 10 minuter på löpare som är seedade utifrån bra gjorda resultat de senaste åren, och som dessutom ä
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 07:55Det är inte speciellt svårt att räkna på. Om Paul springer i 5:00-tempo och en annan löpare i 6:00-tempo tar det naturligtvis tio kilometer att komma i kapp. Men de som kom på runt tiotusende plats i fjol höll i snitt 7:02-tempo, och en hel del av dem öpp
Det är inte speciellt svårt att räkna på. Om Paul springer i 5:00-tempo och en annan löpare i 6:00-tempo tar det naturligtvis tio kilometer att komma i kapp. Men de som kom på runt tiotusende plats i fjol höll i snitt 7:02-tempo, och en hel del av dem öpp
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 08:14Om Paul håller 5-tempo någon gång under de första 21,1km så beror det på att han råkat ut för trängsel 😉
Om Paul kan hålla 4,46-tempo de första 21,1km så har han kunnat löpa på i egen takt (hv)
Det är nog så intressant att fundera om hur det kommer att
Om Paul håller 5-tempo någon gång under de första 21,1km så beror det på att han råkat ut för trängsel 😉
Om Paul kan hålla 4,46-tempo de första 21,1km så har han kunnat löpa på i egen takt (hv)
Det är nog så intressant att fundera om hur det kommer att
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 18:45Intressant grej det där du kom med Micke. Dvs att starta ORDENTLIGT SIST...då får man som du säger helt fri väg under näst intill hela maran. Första femman kommer ju att gå as-fort å sen gäller det att ligga ute i vänster eller höger-kanten för att smidig
Intressant grej det där du kom med Micke. Dvs att starta ORDENTLIGT SIST...då får man som du säger helt fri väg under näst intill hela maran. Första femman kommer ju att gå as-fort å sen gäller det att ligga ute i vänster eller höger-kanten för att smidig
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 22:21Jag vet att jag har läst i reglerna för något lopp att man blev diskad om man startade före sin grupp, men jag kommer inte alls ihåg vilket sammanhang det var. Förmodligen något där de hade haft problem med att många ställt sig längre fram än de borde kan
Jag vet att jag har läst i reglerna för något lopp att man blev diskad om man startade före sin grupp, men jag kommer inte alls ihåg vilket sammanhang det var. Förmodligen något där de hade haft problem med att många ställt sig längre fram än de borde kan
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 23:05Göteborgsvarvet har även de samma regler om diskning om start i tidigare startgrupp.
Göteborgsvarvet har även de samma regler om diskning om start i tidigare startgrupp.