Quote from Guest on 28 April 2011, 13:32Säger ni ejsiks eller äsiks.
Jag har alltid sagt den amerikaniserade EJSIKS, men hör mer och mer (tex i introt till spring) ÄSIKS.Finns det något som är mer rätt an det andra? Vad säger folk på ASICS själva?
Säger ni ejsiks eller äsiks.
Jag har alltid sagt den amerikaniserade EJSIKS, men hör mer och mer (tex i introt till spring) ÄSIKS.
Finns det något som är mer rätt an det andra? Vad säger folk på ASICS själva?
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 13:42De talar väl japanska och säger ... ?
De talar väl japanska och säger ... ?
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 13:45????? uttalas "Ashikkusu"
????? uttalas "Ashikkusu"
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 13:47ASICS – an acronym for Anima Sana In Corpore Sano, which, translated from Latin, means "Healthy soul in a healthy body". Originally the citation is mens sana in corpore sano, but MSICS does not sound as good.
ASICS – an acronym for Anima Sana In Corpore Sano, which, translated from Latin, means "Healthy soul in a healthy body". Originally the citation is mens sana in corpore sano, but MSICS does not sound as good.
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 14:01Ja, precis som Peter skrev så har jag förstått det som att det är en akronym av En sund själ i en sund kropp, fast på latin (eller som Janne Långben sa i nåt Kalle Anka-pocket när jag var liten, En sund själ i en skön fåtölj). Men det hjälper väl inte så
Ja, precis som Peter skrev så har jag förstått det som att det är en akronym av En sund själ i en sund kropp, fast på latin (eller som Janne Långben sa i nåt Kalle Anka-pocket när jag var liten, En sund själ i en skön fåtölj). Men det hjälper väl inte så
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 14:01Jag säger äjsicks.
Jag säger äjsicks.
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 14:09Säker på att det inte är EJSICKS Elin 😉
Säker på att det inte är EJSICKS Elin 😉
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 14:13Helt säker. 😉
Helt säker. 😉
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 14:14Tänk bred östgötska. 😀
Tänk bred östgötska. 😀
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 14:18Usch 🙂
Usch 🙂