Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 18:01Enligt asics egna reklam uttalas det tydligen aasiks och inte ejsiks, men det sket väl jag i? (H)
Enligt asics egna reklam uttalas det tydligen aasiks och inte ejsiks, men det sket väl jag i? (H)
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 18:03Jag säger det igen: Socker-Conny!
BILD:http://erik56.blogg.se/images/2011/socker-conny_133787917.jpg
Jag säger det igen: Socker-Conny!
BILD:http://erik56.blogg.se/images/2011/socker-conny_133787917.jpg
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 18:05Och då har vi ju även Najki, Najk eller Nike.
Och adiiidass, som borde heta addiDASS.
Och då har vi ju även Najki, Najk eller Nike.
Och adiiidass, som borde heta addiDASS.
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 18:07Fast Nike är ju ett kvinnonamn (grekisk gudinna) som uttalas Naj-kee (på engelska och företaget har väl engelska som koncernspråk antar jag?). Hade företaget varit svenskt hade man troligen uttalat det Niii-ke.
Fast Nike är ju ett kvinnonamn (grekisk gudinna) som uttalas Naj-kee (på engelska och företaget har väl engelska som koncernspråk antar jag?). Hade företaget varit svenskt hade man troligen uttalat det Niii-ke.
Quote from ellen olsson on 28 April 2011, 18:10Grekiska namn borde alltid uttalas på grekiska. 🙂
Grekiska namn borde alltid uttalas på grekiska. 🙂
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 18:10Grannen som klagade sa
Äsch-skit-s.
De hade fallit isär efter ca. 50 mil.Jag säger själv barfota. (t+)
Grannen som klagade sa
Äsch-skit-s.
De hade fallit isär efter ca. 50 mil.
Jag säger själv barfota. (t+)
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 18:37Hmm... hur uttalas Nike på grekiska då? Någon som vet?
Hmm... hur uttalas Nike på grekiska då? Någon som vet?
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 18:40Om man säger Nejkee och Ejsicks så borde man i konsekvensens namn också säga Poooma.
Om man säger Nejkee och Ejsicks så borde man i konsekvensens namn också säga Poooma.
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 18:46Nike på grekiska: ???? uttalas "Nicki" som i namnet Kicki
Nike på grekiska: ???? uttalas "Nicki" som i namnet Kicki
Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 13:52Ang Saucony:
På löplabbet sa expediten: "Sukewny". Typ.
Ang Saucony:
På löplabbet sa expediten: "Sukewny". Typ.