Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur värmer ni upp?
You need to log in to create posts and topics.

12

För mig som är astmatiker är det viktigt för lungorna att värma upp också, inte bara för "springmusklerna".

På träning: tar det lugnt första 10-15 minutrarna för att få igång kroppen.

På tävling: joggar igång och springer uppåt en halvtimme (längre inf

"En kille jag känner värmde upp inför Lidingöloppets 30 km (som han inte tränat en meter inför) med två stadiga whiskey."

Var det för att döva smärtan eller??? 🙂

Näe, för att vara lite macho tror jag. Kanske för smärtan också.

Jag tar bilen till "mina" träningsställen och parkerar en bit ifrån bara. Lufs-joggar fram till starten, det blir lagom uppvärmning. Och skönt att kyla ner sej efter löpet så man inte sätter sej svettig i bilen.

Cykelturen hem från jobbet på 15 minuter alternativt att de första kilometrarna går i lugnare tempo är min uppvärming. Du borde känna hur lång tid det tar för din kropp innan den är redo för att köra på i ett högre tempo genom att börja springa utan uppvä

Anders: Jag märker ju på kilometertiderna att det går segt i början, då går det på 5:50-6 minuter per kilometer första två km, men sen går det helt plötsligt på 5:10-5:30 per kilometer. Det är en skillnad som känns väldigt tydligt i benen, i alla fall på

Daniel. Jag undrar hur det gick för han som värmde med två whiskey? Kom han runt?? el slank han in på nån lidingöbar??

Spring lite lätt 10-15 minuter. Kanske 2km lr nåt.

Aadu. Han fullföljde. Kom i mål på 3 timmar.

12