Quote from Jonas Täng on 29 August 2007, 12:15För mig som är astmatiker är det viktigt för lungorna att värma upp också, inte bara för "springmusklerna".
På träning: tar det lugnt första 10-15 minutrarna för att få igång kroppen.
På tävling: joggar igång och springer uppåt en halvtimme (längre inf
För mig som är astmatiker är det viktigt för lungorna att värma upp också, inte bara för "springmusklerna".
På träning: tar det lugnt första 10-15 minutrarna för att få igång kroppen.
På tävling: joggar igång och springer uppåt en halvtimme (längre inf
Quote from Funbeat user on 29 August 2007, 12:17"En kille jag känner värmde upp inför Lidingöloppets 30 km (som han inte tränat en meter inför) med två stadiga whiskey."
Var det för att döva smärtan eller??? 🙂
"En kille jag känner värmde upp inför Lidingöloppets 30 km (som han inte tränat en meter inför) med två stadiga whiskey."
Var det för att döva smärtan eller??? 🙂
Quote from Urban Nilsson on 29 August 2007, 13:10Näe, för att vara lite macho tror jag. Kanske för smärtan också.
Näe, för att vara lite macho tror jag. Kanske för smärtan också.
Quote from Funbeat user on 29 August 2007, 13:33Jag tar bilen till "mina" träningsställen och parkerar en bit ifrån bara. Lufs-joggar fram till starten, det blir lagom uppvärmning. Och skönt att kyla ner sej efter löpet så man inte sätter sej svettig i bilen.
Jag tar bilen till "mina" träningsställen och parkerar en bit ifrån bara. Lufs-joggar fram till starten, det blir lagom uppvärmning. Och skönt att kyla ner sej efter löpet så man inte sätter sej svettig i bilen.
Quote from Camilla Höög on 29 August 2007, 13:38Cykelturen hem från jobbet på 15 minuter alternativt att de första kilometrarna går i lugnare tempo är min uppvärming. Du borde känna hur lång tid det tar för din kropp innan den är redo för att köra på i ett högre tempo genom att börja springa utan uppvä
Cykelturen hem från jobbet på 15 minuter alternativt att de första kilometrarna går i lugnare tempo är min uppvärming. Du borde känna hur lång tid det tar för din kropp innan den är redo för att köra på i ett högre tempo genom att börja springa utan uppvä
Quote from Funbeat user on 29 August 2007, 13:46Anders: Jag märker ju på kilometertiderna att det går segt i början, då går det på 5:50-6 minuter per kilometer första två km, men sen går det helt plötsligt på 5:10-5:30 per kilometer. Det är en skillnad som känns väldigt tydligt i benen, i alla fall på
Anders: Jag märker ju på kilometertiderna att det går segt i början, då går det på 5:50-6 minuter per kilometer första två km, men sen går det helt plötsligt på 5:10-5:30 per kilometer. Det är en skillnad som känns väldigt tydligt i benen, i alla fall på
Quote from Fredric Lagerström on 29 August 2007, 20:47Daniel. Jag undrar hur det gick för han som värmde med två whiskey? Kom han runt?? el slank han in på nån lidingöbar??
Daniel. Jag undrar hur det gick för han som värmde med två whiskey? Kom han runt?? el slank han in på nån lidingöbar??
Quote from Funbeat user on 29 August 2007, 21:08Spring lite lätt 10-15 minuter. Kanske 2km lr nåt.
Spring lite lätt 10-15 minuter. Kanske 2km lr nåt.
Quote from Urban Nilsson on 30 August 2007, 08:18Aadu. Han fullföljde. Kom i mål på 3 timmar.
Aadu. Han fullföljde. Kom i mål på 3 timmar.