Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur var det att passera zenit?
You need to log in to create posts and topics.

Sant men det verkar vara vanligt även i unga år. Hur många här på FB lägger nån energi på att förbättra sina tider på sträckor under säg 3000 m? Så fort man skriver något om högfartslöpning kommer det massor med inlägg om svårt, skaderisk, ingen talang, b

Ultratävling handlar ju om att springa så fort som möjligt på en längre distans.

Bra poäng där Anders! Att det bara är vi medelålders män som gör tex klassikern, beror på att ungdomarna är fullt upptagna med att komma under 30 min på milen. 🙂

Klas: Va? Jag trodde det handlade om att ha kul, njuta och umgås? (H)

Nja, det gäller att ta sig längst sträcka på en viss tid.

Eller under 11 sekunder på 100 m ... . Ska kanske starta en FB-grupp där man fokuserar på att bättra sitt pers på 100 m! Borde vara lätt för alla de som skriver här att de aldrig springer högfart.

Det är i sammanhanget ingen skillnad på en ultratävling och ett hundrameterslopp. I båda fallen handar det om att komma först. Det finns bara en vinnare. Alla andra är loosers och får trösta sig med någon form av självbedrägeri i organiserad eller oorgani

Fast det är få som är nöjda med att ha tagit sig i mål på ett 100-meters lopp 🙂
- Min målsättning var att ta mig runt!

När ni nu skriver om att springa 100 m - finns det en chans för en person som har fyllt 19 att börja med friidrott?

Vi som är över 19 är hänvisade till att springa 5 km eller längre känns det som. Eller finns det friidrottsklubbar där motionärer över 19

Det finns friidrottsklubbar som tar emot vuxna och där dom kan träna och tävla i arenagrenar.

Ett bra tips för att få en ledtråd om vilka klubbar som har den verksamheten är att titta på resultatlistorna från veteran-sm i friidrott.