Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 16:11Cykelhandlarnas bästa vänner är hemmamekar som inte vet vad de håller på med.
Cykelhandlarnas bästa vänner är hemmamekar som inte vet vad de håller på med.
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 16:17@David:
Någon måste ju hålla uppe BNP. 😉
@David:
Någon måste ju hålla uppe BNP. 😉
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 16:18Det blir lätt dyrt att köpa en postordercykel.
Det blir lätt dyrt att köpa en postordercykel.
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 11:41Jag väcker den här tråden igen...
Har inhandlat en kedjepiska för att jag tänkte rengöra skiten ordentligt. Jag har dock tagit i så jag blivit blå utan att få loss kasetten. Brukar de sitta så hårt? Man är ju rädd för att dra sönder hylsan...
Jag väcker den här tråden igen...
Har inhandlat en kedjepiska för att jag tänkte rengöra skiten ordentligt. Jag har dock tagit i så jag blivit blå utan att få loss kasetten. Brukar de sitta så hårt? Man är ju rädd för att dra sönder hylsan...
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 11:54Kassetten sitter nog hårdast av alla dragningar.
Skaffa ett rör eller liknande (köpte min på Clas Ohlsson) som för länger och förstärker hävdarmskraften.
Jag antar att det är låsringen på kassetten du försöker får av?
Det är bra att ha något som håller
Kassetten sitter nog hårdast av alla dragningar.
Skaffa ett rör eller liknande (köpte min på Clas Ohlsson) som för länger och förstärker hävdarmskraften.
Jag antar att det är låsringen på kassetten du försöker får av?
Det är bra att ha något som håller
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 12:09Om du använder en QR ska du ta bort fjädrarna.
Om du använder en QR ska du ta bort fjädrarna.
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 12:12Tack för svar...men vad är en QR...?
Tack för svar...men vad är en QR...?
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 12:14Quick Release, snabbkoppling men det är så långt att skriva.
Quick Release, snabbkoppling men det är så långt att skriva.
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 12:15Quick Release (det som du trär genom axeln i navet).
Du kan använda det som pinne för att hålla låsringavdragaren stadigt på plats.
Men skruv inte åt så mycket, om alls. Det är inte ens säkert att det är tillräckligt långt. Som Raymond skriver, ta bort
Quick Release (det som du trär genom axeln i navet).
Du kan använda det som pinne för att hålla låsringavdragaren stadigt på plats.
Men skruv inte åt så mycket, om alls. Det är inte ens säkert att det är tillräckligt långt. Som Raymond skriver, ta bort
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 21:38Med bara kedjepiska lär du aldrig få av kassetten.
Har du ingen avdragare? Måste användas i kombination.
Med bara kedjepiska lär du aldrig få av kassetten.
Har du ingen avdragare? Måste användas i kombination.