Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHuvudbonad ...
You need to log in to create posts and topics.

Nu börjar det bli allt varmare ute och jag har dessutom lätt för att svettas. Det gör att det lätt rinner ner i ögonen och det har en viss tendens att kunna svida lite ... 😉 Jag funderar därför på att införskaffa antingen keps, pannband eller tygnäsduk m

Jag gillar min buff: http://www.buffsverige.se/

En keps hindrar en del svett, men fördelen med en snusnäsduk är att doppa den helt i kallt vatten och vrida ur och ta på. Kyler skönt nu när det är varmare 🙂

Jag kör med en lätt och luftig keps från Craft. Funkar deluxe! Dessutom skuggar den ögonen så man slipper solbrillor.

BTW: Har inte provat buff men är dom inte varma Stina?

Jag tycker att keps är perfekt. Eftersom jag har glasögon är det bra med keps när det regnar. Skulle det mot förmodan dyka upp en sol på löprundan så får man lite skugga av kepsen. Sen blir den VÄLDIGT svettig, men man slipper ju rinnandet i ögonen.

...Keps i funktionsmatrial från Nike... har jag i temperaturer från ca 5+ till stekhett. (under 5+ har jag riktigt tunn tight mössa i funktionsmatrial)
Först och främst gillar jag att kepden håller still allt, men jag antar att den även stoppar en del sv

Om jag ska vara ärlig Calle så har jag inte provat min i sommartemperaturer. Men vad jag förstått är det vanligt med buffar bland hjälmfolk just för att den andas. Jag kanske provar och rapporterar i helgen!

Jag kör med keps i funktionsmateral, superbra! Suger upp svetten och är inte så "tung" som en vanlig keps. Funkar bra o ta av kepsen, hälla en mugg iskallt vatten i den och så på igen under tävlingar 🙂 skönt!

Sen har jag också såna tennis-svettarmband.

Jag har samma problem med att jag svettas väldigt lätt och mycket vid fysisk ansträngning. Jag använder snusnäsduk eller pannband. När träningen är slut tar man med sig snusnäsduken/pannbandet i duschen och sköljer av det.

Nackdelen med keps är att svett

Buff regerar! 🙂