Quote from Guest on 17 June 2012, 12:01Hej,
Planerade att köpa min första racercykel och besökte min lokala cykelhandlare. Väl där och lite rådfrågan blev jag allt mer övertygad om att en hybridcykel med stor toning på racer är nog mer det jag behöver (just det att jag kommer vilja använda den
Hej,
Planerade att köpa min första racercykel och besökte min lokala cykelhandlare. Väl där och lite rådfrågan blev jag allt mer övertygad om att en hybridcykel med stor toning på racer är nog mer det jag behöver (just det att jag kommer vilja använda den
Quote from Funbeat user on 17 June 2012, 12:11Köp en CykelCross.
Köp en CykelCross.
Quote from Funbeat user on 17 June 2012, 12:17Är själv nybörjare, men varför inte köpa en racer med kombipedaler? Eller en cyklo cross? Har själv en hybrid, men förstår på tidigare trådar att det är som en "bäddsoffa". Försöker vara bra på mycket, men blir inte bra på något 🙂
Nu är jag fortfarande
Är själv nybörjare, men varför inte köpa en racer med kombipedaler? Eller en cyklo cross? Har själv en hybrid, men förstår på tidigare trådar att det är som en "bäddsoffa". Försöker vara bra på mycket, men blir inte bra på något 🙂
Nu är jag fortfarande
Quote from Funbeat user on 17 June 2012, 12:55Hmm.. Jag blir allt mer och mer förvirrad kring detta köp! När jag nämnde att jag läst en hel del kritik kring hybrider till säljaren viftade han bara bort det som att det var folk som inte kunde cyklar och som nybörjare köpte jag detta med hull och hår.
Hmm.. Jag blir allt mer och mer förvirrad kring detta köp! När jag nämnde att jag läst en hel del kritik kring hybrider till säljaren viftade han bara bort det som att det var folk som inte kunde cyklar och som nybörjare köpte jag detta med hull och hår.
Quote from Funbeat user on 17 June 2012, 12:57Ja, och han hade rätt. Vad är det som är förvirrande?
Ja, och han hade rätt. Vad är det som är förvirrande?
Quote from Funbeat user on 17 June 2012, 13:00Att han tyckte att hybridcyklar var bra medan många här beskriver dem som "bäddsoffor" (se förklaring ovan). Även du skrev ju "Köp en cykelcross"
Att han tyckte att hybridcyklar var bra medan många här beskriver dem som "bäddsoffor" (se förklaring ovan). Även du skrev ju "Köp en cykelcross"
Quote from Funbeat user on 17 June 2012, 13:02Skulle inte gå ut på mina motionsturer utan cykelskor - så där kan jag bara hålla med. Därav kombipedalen för mig - en sida för motion och en annan när jag är ute med barnen, då målet inte cykling utan ett färdmedel till och från någon annan aktivitet.
Skulle inte gå ut på mina motionsturer utan cykelskor - så där kan jag bara hålla med. Därav kombipedalen för mig - en sida för motion och en annan när jag är ute med barnen, då målet inte cykling utan ett färdmedel till och från någon annan aktivitet.
Quote from Rasmus Olsson on 17 June 2012, 13:06Sten: " viftade han bara bort det som att det var folk som inte kunde cyklar ".
Gå till en seriös cykelhandlare istället! Jag och andra anser nog att jag kan cykla, på iaf nån av mina sju cyklar, och jag hävdar fortfarande att det är som en bäddsoffa. Ja
Sten: " viftade han bara bort det som att det var folk som inte kunde cyklar ".
Gå till en seriös cykelhandlare istället! Jag och andra anser nog att jag kan cykla, på iaf nån av mina sju cyklar, och jag hävdar fortfarande att det är som en bäddsoffa. Ja
Quote from Funbeat user on 17 June 2012, 13:08Ja, han vill ju sälja det han har hemma och folk som kö(pe)r hybrider har ofta ingen koll på vad de borde köpa.
Köper du en CX så kan du använda den året runt till pendling o träning. Ska du ut med barnen kan du använda en vanlig cykel.
Du bör ha racerped
Ja, han vill ju sälja det han har hemma och folk som kö(pe)r hybrider har ofta ingen koll på vad de borde köpa.
Köper du en CX så kan du använda den året runt till pendling o träning. Ska du ut med barnen kan du använda en vanlig cykel.
Du bör ha racerped
Quote from Rasmus Olsson on 17 June 2012, 13:10När jag började cykla, hade jag sånadär kombipedaler. Tror det hette 324 från Shimano. Sålde dom efter första turen, för de var alltid åt fel håll och det var ett jädrans fipplande att klicka i.
När jag började cykla, hade jag sånadär kombipedaler. Tror det hette 324 från Shimano. Sålde dom efter första turen, för de var alltid åt fel håll och det var ett jädrans fipplande att klicka i.